UUDISTUKSIA!! Asioita, joista olisi pitänyt puhua miitissä

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

UUDISTUKSIA!! Asioita, joista olisi pitänyt puhua miitissä

Viesti  Maya lähetetty To Syys 24, 2015 11:43 am

Joo-o.

Miittiä ei ikinä ollutkaan, eikä siinä kyllä olisi edes ollut mitään järkeä, kun porukkaa olisi ollut kokonaiset neljä henkilöä - minä, Ru-chan, Parkkis ja sienis.
Eli miitti/tapaaminen nyt jäi tältä vuodelta, mutta me kyllä ehdittiin Ru-chanin kanssa pohtia ja kirjoittaa ylös asioita, joista oltaisiin haluttu yhdessä keskustella ihan kasvotusten, mikäli porukkaa vaan olisi ollut vähän enemmän.

Kirjoitan näistä asioista nyt tähän ja todella, TODELLA, toivon (suorastaan vaadin!), että avaisimme yhdessä vähän keskustelua näistä aiheista, jotta ehkä mahdollisesti voisimme tehdä Seven Daysista entistäkin paremman ropen, jossa porukka oikeasti viihtyy.
Omia ideoita saa ihan vapaasti heitellä ilman sen kummempaa suodatusta - huonotkin ideat on tyhjää parempia, ja niitä voidaan aina kehittää paremmiksi!
Eli nyt ihan totta jokainen vähän miettii ja ottaa tähän keskusteluun jonkinlaista kantaa. Muuten pistän joka ikiselle yksärillä viestiä ja ahdistelen teitä niin pitkään, että saan haluamani vastaukset, jotka miellyttää mua.

Elikkäs:

1. Millaisia uudistuksia porukka foorumille mahdollisesti haluaisi
   - esim. blogi-toiminta? (eli siis halutessaan voisi tehdä oman kategorian hahmojen blogeille, jonne voisi siis aina omaan topiciin pitää hahmon näkökulmasta blogia ja kirjoitella erilaisista aiheista hahmon kannalta)
   - muita ideoita?

2. Olisiko mielessä jotain kivaa yheistoimintaa kaikille pelaajille?
   - joku tapahtuma / yhteispeli
   - jotain muuta?

3. Onko teille tulossa / suunnitteilla uusia hahmoja?
   - VALMIITA HAHMOSUHTEITA!!!!!!!!!!
   - uusia pelejä
   - hahmojen aikajanaa / menneitä tapahtumia / tulevia pelejä (uusille ja vanhoille hahmoille voisi siis miettiä vähän erilaisia tapahtumia, tämä on siis olennaisesti myös kytköksissä noihin valmiisiin hahmosuhteisiin - erilaisten menneiden tapahtumien kautta jotkut muuten ihan toisillee ntuntemattomat hahmot voivatkin tietää toisensa ja olla vaikka kavereita keskenään, jolloin toisten pelaajien kesken on helpompaa suunnitella avoimemmin uusia pelejä)

4. Infopaketti
   - onko vielä jotain asioita, joita haluaisitte ottaa esille tulevaa infopakettia varten? (tämä on tosiaan tekeillä, en tiedä milloin se valmistuu ja hoputtamalla se ei tule yhtään sen nopeampaa, mutta koska olen sen luvannut tehdä, niin minähän sen myös teen - mutta sisältö on ihan teistä kiinni ja siitä mihin asioihin te haluatte lisää infoa)

Ja nyt ihan totta joka iikka osallistuu tähän keskusteluun!

Viestien lukumäärä : 1136
Ikä : 25

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: UUDISTUKSIA!! Asioita, joista olisi pitänyt puhua miitissä

Viesti  Kawaijiki lähetetty To Syys 24, 2015 5:42 pm

Infopaketti:

Kouluajat, eri ikäryhmillä (päiväkoti, ala-aste, ylä-aste jne.) Koulujen lomat.

Yleiset aukioloajat liikkeillä arkena, onko pyhäpäiviä, jolloin liikkeet kiinni.

Raha yksikkö, 137.99 jeniä = 1€ (ehkä olisi yksinkertaisempaa, että jos pelissä vaikka yksi euro olisi 100 jeniä, niin muistaisi.)

Kansallispäivät, juhlapäivät, jolloin koulua ei ole.

Listaa noista japanin nimityksistä loppupäätteistä (okaasan, ojisan, -chan, -sama, aniki, baka jne.)

Tässä nyt muutamia, jotka itselle tuli mieleen, että noista olisi hyvä saada infoa...
Kawaijiki

Viestien lukumäärä : 159

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Su Syys 27, 2015 6:14 am

Juu, no noi asiat mulla olikin jo tiedossa, kun sä jo esitit hyviä kysymyksiä ja ehdotuksia infopaketin suhteen aikaisemmin. :)

Nyt vaan suurimmaksi osaksi kaipailisin keskustelua noista muista aiheista, mutta kumman hiljaista täällä kyllä on.

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Electra lähetetty To Loka 01, 2015 9:18 am

1. Itse en ehkä koe tuota blogijuttua kovinkaan hyvänä ideana, vaikka sitähän voisi käyttää vaikka vapaaehtoisena haluaako tehdä ns. hahmoblogin? Mulle käy kyllä tämäkin. Vai onko tämä siis ihan oikealle blogille tarkoitettu vai tänne foorumille?
Taisin pudota kärryiltä.

2. Itse olen edelleenkin noiden yhteispelien kannalla, sillä ainakin mitä olen kokenut muissa roolipeleissä, ne toimii, jos jokainen pelaaja vastaa vuorollaan ja ajallaan (vaikka ongelmanahan tietenkin on se, että tyypit unohtaa koko pelin). Musta olisi siis enemmänkin kuin kivaa, jos me saataisiin järkättyä jonkinlainen kiva yhteispeli (hyvänä esimerkkinä vaikkapa toi Roppongin koiranäyttelypeli), joka saataisiin pelattua jopa kokonaan loppuunkin.

Sitten... musta tuntuu että mä oon ainoa, joka haaveilee edelleenkin sellaisista mullistuspeleistä, jossa joka kuukausi (tai vähän harvemmin) tapahtuisi jotain jännää tai miksei vaikka johonkin juhlapäivään (en kyllä muista mitä kaikkea niitä oli)
sijoittuvia pelejä. Myös kouluun sijoittuvat pelit tai oppituntipelit voisivat olla viihdyttäviä. Mutta erityisesti haluaisin Halloween-julhat & jonkinlaiset joulujuhlat näin yhteisinä peleiksi~

3. Uusia hahmoja on nyt tulossa kolme (kaksi alustavasti), joille olisi enemmän kuin kivaa saada valmiita suhteita.
Hahmo 1: [/:b]
- amerikkalainen vaihto-oppilas
- mies, toisella vuosiluokalla
- seurustelisi mahdollisesti Mayan Chierin kanssa
- luonteeltaan semmoinen perusiloinen, vähän laiska, helposti höynäytettävissä, ihmisläheinen, ehkä hieman kapinallinen, loukkaantuu helposti, jos joku sanoo itsestä tai läheisestä ystävästä pahasti.
- haluaisi saada vanhempana lapsen (en kyllä tiedä voiko tätä toteuttaa täällä..)
- ja mennä naimisiin jonkun kanssa
- face claimina Leo Messi (jalkapalloilija)

[b] Hahmo 2:

- nainen, harrastaa kendoa, iästä tai muut tiedot vielä auki.
- lukiolainen anyways
- face claimina toimisi joku korealainen (terveisin en muista enää nimeä)

Hahmo 3:
- nainen, harrastaa karatea, ikä ja muut tiedot vielä auki.
- lukiolainen
- face claimina Natsuki Uchiyama (AKB48)

Jiro:
- taitelijasiskolle etsitään pelaajaa, face claimina joku japanilainen!
- pääsy johonkin kaveriporukkaan? (Jason? Haine?)
- tyttöystävä?

4. Tähän on tosi vaikeaa yrittää keksiä oikeastaan yhtään mitään, mitä haluaisin tietää enemmän, kun itse katson ja tsekkaan wikipediasta japanilaisesta ruuasta, etiketistä, kulttuurista, loppupäätteistä yms yms. Mutta toisaalta haluan saada infoa tuosta rahayksiköstä (en oo ikinä ymmärtänyt tai tajunnut niistä, vaikka wikipediaa käytänkin apuna..)

Mutta joo, tällasta kirjoitin nyt, korjaan vielä jos tulee jotain muuta mieleen. Smile

Electra

Viestien lukumäärä : 182
Ikä : 22

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty To Loka 01, 2015 10:15 am

Oih ihanaa, vihdoinkin joku, joka osallistuu tähän keskusteluun ihan kunnolla! :---D

Hmm, miten mä nyt ton blogitoiminnan selittäisin silleen mahdollisimman selkeästi - paljon helpompaa olisi selittää kasvotusten, kun pystyisi ihan näyttämään, että mitä tarkoitan. :'D
Mutta siis, tuolla blogitoiminnalla haetaan takaa sitä, että Off-gameen tulisi uusi foorumi-kategoria, joka olisi nimeltään juurikin tuo Blogitoiminta tms (olkoon tämä nyt alustava työnimike, jahka keksin paremman!), jonka sisään jokainen voisi halutessaan tehdä sellaisille hahmoille omat topicit, jotka voisivat bloggaamisesta olla kiinnostuneita.
Otan nyt esimerkiksi tuon mun Chierin, koska Chieri rakastaa bloggaamista.

Eli Chierille tekisin siis oman topicin, jonka otsikoksi voisin laittaa juurikin tuon blogin nimen (eli kun oikeasti pidät omaa blogia esimerkiksi bloggerissa, niin blogillehan pitää aina keksiä oma nimi!) ja sulkuihin sitten hahmon nimi, jotta heti otsikosta näkee, että kenen blogi on kyseessä.
Esim. "LOOK PRETTY, PLAY DIRTY (Chieri)" ja ensimmäiseen viestiin voisin kirjoittaa Chierin näkökulmasta vähän esittelyjä tytöstä itsestään ja niin edelleen.
Eli "blogia" tulisi siis kirjoittaa hahmon näkökulmasta, ihan kuin olisit itse kyseinen hahmo!
Sitä ei siis tarvitse kirjoittaa tarina-muodossa niin kuin pelivuoroja, vaan pikemminkin minä-muodossa hahmon näkökulmasta.
Ja sitten sinne saisi kirjoitella uusia viestejä (jotka olisivat ikään kuin aina uusia postauksia, ihan niin kuin oikeissakin blogeissa) IHAN mistä asioista tahansa, mitkä nyt tuntuu sellaisilta mistä hahmolla olisi jotain sanottavaa. Sinne voi myös lisätä uusia kuvia (koska sehän nyt on ihan selvä juttu, että hahmoista löytyy aina ihan sikana kivoja kuvia, mutta kun kaikkia ei vaan voi laittaa hahmoesittelyyn, kun ei ne mahdu!), niin niitä voisi sitten postailla sinne hahmon omaan blogiin.

ESIMERKKI postaus Chierin blogista!

-----------------------------------------

yo people! tuli taas käytyy salilla ja nyt  voin olla ylpee ittestäni rankan treenin jälkeen ;)
see ya soon again!
xoxo, Chie ♡

------------------------------------------

Eli tuohon tyyliin saisi tosiaan sitten täyttää sitä hahmon blogia ihan miten itse haluaa ja se toimisi siis samalla myös vähän jonkinlaisena päiväkirjana, jonne voi keksiä asioita, joita hahmolle on milloinkin tapahtunut, vaikkei kaikkia juttuja todellakaan aina pysty/jaksa pelata.
Blogin voisi siis myös linkittää hahmon esittelyyn!

Mutta ikinä ei ole pakko tehdä mitään ja jos tämä ei kertakaikkiaan kiinnosta, niin vaikka tämmöinen toiminta foorumille tulisikin, niin siihen ei ole mikään pakko osallistua. :D

HUH tästä viestistä tulee ihan sikapitkä, jos vastaan kaikkiin juttuihin samaan viestiin... Kirjoitan toisen viestin. :::D

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Electra lähetetty To Loka 01, 2015 10:25 am

Ai, tuolleen! 8D Nyt mää ymmärrän, kiitoss! :3 Tuo kuulostaa varsin hyvältä idealta, vaikka viime viikon torstaina noita tätä viestiä lukiessani olin alkuun ihan, et meh. :DD Mielipiteet siis nähtävästi muuttuu mulla~

Electra

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty To Loka 01, 2015 10:30 am

YHTEISPELIT

Seven Days on ollut pystyssä jostain alkuvuodesta 2011 ja onko meillä ollut peräti kaksi ihan kunnon yhteispeli-projektia. Kumpikaan ei menestynyt, vaikka innokkuutta löytyi, mutta jostai nsyystä kun itse ajankohta oli käsillä, niin sitten ei ollut aikaa/halua/jaksamista, ja niinpä projektit vain aina kuolivat pystyyn.
Ja juurikin tuon takia ei olla ainakaan vielä suunniteltu mitään uutta projektia, koska siinä suunnittelussa ja toteuttamisessa on oikeesti ihan hirvee työ, vaikkei se ehkä tavallisten pelaajien silmään siltä näytäkään - eihän tavallisten pelaajien tarvitse tehdä muuta kuin päättää millä hahmolla yhteispeliin osallistuisi ja sitten vain hoitaa se oma osuus.

Mutta ylläpitäjille/yhteistapahtuman järjestäjille homma on oikeasti tosi valtava ja tekemistä riittää, kun pitää miettiä joka ikinen yksityiskohta ja miten homma toimii sitten käytännössä.
Ja koska aikaisemmat projektit eivät ole menestyneet ylläpitäjien panostuksesta huolimatta, niin todettiin, että yhteispeliä on ihan turha lähteä suunnittelemaan, ELLEI porukka oikeasti tällä kertaa lupaa ryhdistäytyä ja oikeasti sitten myös osallistua siihen pelaamiseen.

Meillä on itse asiassa juurikin Halloweenista ollut jo yhteispeli-projekti, joka käytännössä kuoli pystyyn aika pian. :----D Tässä linkki meidän aikaisempaan projektiin; >click<

Mikäli tosiaan ihan oikeaa innokkuutta löytyisi, niin kyllähän jotakin voisi suunnitella esimerkiksi uudeksi vuodeksi tai sitten kevääksi, jos tuo uusi vuosi tulee liian nopeasti.

Oppituntipelejäkin voisi järjestää mikäli olisi enemmän opettajia - opettaja-hahmot kun ovat aikalailla kadonneet foorumilta :--DD Oppituntipelit on aina opettaja-hahmolla pelaavan vastuulla järjestää ja huolehtia, että homma toimii.

//EDIT.

Haha, joo! No ehkä tuo blogitoiminta oli selitetty vähän huonosti ja liian lyhyesti tuonne ihan ensimmäiseen viestiin. :--DD Niin se ei sitten ole avautunut muille, että mitä mä oikein ideallani olen tarkoittanut.

Mutta joo, tuollaista toimintaa ajoin siis takaa! Mä itte oon ainakin tykästynyt tuohon blogitoiminta-ideaan, suorastaan palan halusta päästä kirjoittamaan blogia Chierin näkökulmasta :D

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Electra lähetetty To Loka 01, 2015 10:44 am

Valitettavan useasti kaikenlaiset yhteispelit useissa ropeissa kuolevat, jotkut myöhemmässä vaiheessa ja osa ihan heti alkutekijöissä. Sitä mä tosin vähän ihmettelen, että miksi ihmeessä. Johtuuko se vain siitä, että pelaajia on niin monta
(yhen ropen pelissä oli 7 pelaajan peli eikä sitä saatu koskaan päätökseen) vai mistä. Mutta kuitenkin mä ainakin olisin valmis niitä pelailemaan, vaikka tokihan se muistakin pelaajista on kiinni. Very Happy Uudenvuoden pirskeet tai kevään disco tai yms olis mun mielestä ihan huippu juttu! Toivotaan, että tää porukka nyt ihan oikeasti innostuis siitäkin ideasta!

Electra

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Kawaijiki lähetetty Pe Loka 02, 2015 8:46 am

Mun hahmo ainakin saattais lähtee tohon blogi hommaan, mutta mieluummin tekisin sitten iha jollain kotisivuohjelmalla sen blogin, jossa koittais mahdollisimman näköisen tehdä.

kimppapeleihin lähen ehdottomasti mukaan!
Kawaijiki

Viestien lukumäärä : 159

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  plane lähetetty Su Loka 18, 2015 4:31 am

1. Millaisia uudistuksia porukka foorumille mahdollisesti haluaisi

Blogi kuulostaa tosi mielenkiintoiselta idealta, vaikka olenkin tosi skeptinen miten se sitteen loppujen lopuksi tulisi toimimaan ja omien hahmojen kohdalla blogin kirjoittelu voisi jäädä melko... säännöllisen epäsäännölliseksi xD Näin itse 5 blogia viimeisen 6 vuoden aikana aloittaneen

2. Olisiko mielessä jotain kivaa yheistoimintaa kaikille pelaajille?

Yhteispelit on kauhean kivoja ja näin, mutta usein se valitettavasti menee juuri siihen, että lähdetään innolla liikkeelle ja innokkuus loppuu sitten parin kierroksen jälkeen. Omaa vuoroa ei jakseta odottaa, koska inspiraatio on alussa huipussaan ja sitten kun oma vuoro tulee ei sitä huomata/ei ehdi kirjoitaa/ei tekstiä synnykkään niin kuin piti -> ihmisten vuoroja hypätään yli ja jossain vaiheessa pelejä ei sitten vain viedä loppuun. Usein vetovastuu ja pelin eteneminen jää aika paljon ensimmäisten pelaajien varaan ja listan häntäpäässä olevien on helppo vain reagoida muiden tekemisiin varsinasesti ehkä tuomatta mitään etenemisen kannalta uutta.

Mutta mielellään kyllä lähtisin silti yrittämään jotain yhteispeliä.... kunhan aikaa vaan riittäisi ._.

3. Onko teille tulossa / suunnitteilla uusia hahmoja?
Uuusia hahmoja ei nyt juuri ole suunnitteilla

Uusia pelejä on aina kiva otaa vastaan

Valmiille hahmosuhteille olen aina avoin ja uusille juonenkäänteille ja draamalle. Haluaisin jossain vaiheessa saattaa jonkun hahmoni todellisiin ongelmiin, vaikka kilttejä tyttöjä ovatkin -> ideoita ja ehdotuksia tämän suhteen otetaan vastaan x)

4. Infopaketti
Tämän suhteen luulen, että on aika hyvin jo tullut kaikkea. Itselle ei ainakaan heti tule uusia kysymyksiä mieleen
plane

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 21

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa