Joulukalenteri 2012

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Vs: Joulukalenteri 2012

Viesti  Maya lähetetty To Joulu 06, 2012 3:05 am

6. luukku

Hyvää itsenäisyyspäivää vaan kaikille! Koska tänään tosiaan on Suomen itsenäisyyspäivä, niin yritän pitää puheen kutakuinkin jossain aiheeseen liittyvässä. (we'll see ;D)

Onko teidän perheissä jotain tiettyjä perinteitä itsenäisyyspäivän varalle? Syöttekö esimerkiksi jotain erikoista koko perhe yhdessä tai katsotteko Linnan juhlia?

Lapsena mulle itselleni ainakin itsenäisyyspäivä on aina ollut ihan päivä muiden joukossa - ei me koskaan varsinaisesti tehty mitään erikoista, jotain hyvää ruokaa tosin saatettiin syödä. Sitten vasta vähän vanhempana muodostui tietynlaiseksi perinteeksi tuo Linnan juhlien seuraaminen, vaikkei se sinällään mitenkään erityisen jännää olekaan, mutta siinä tuli sitten aina vietettyä vähän enempi aikaa ihan perheen kesken. :D Asujen ja kampauksien arvosteleminen on aina kuulunut myös hommaan mukaan!

Ja siitä päästäänkin sitten tähän pieneen peliin/jonkinlaiseen kyselyyn, jos mahdatte Linnan juhlia tänään seurata! ;D
Tässä on siis itse asiassa parikin "peliä", joita voi pelata yhtä aikaa. :D

- Eli jos sinulla on sisaruksia (tai sitten vaikka vanhempien tai kavereiden kanssa!), niin jokainen valitsee jonkun värin ja sitten vaan tsiigailette tosi tarkasti juhlien kulkua ja valittuja asuja ja jokaisesta omasta valitusta väristä saa aina yhden pisteen! Sitten lopussa voikin vertailla, että mikä väri oli tänä vuonna kaikista suosituin.
- Ja toinen tehtävä on, että laskekaa kuinka monta homoparia saapuu paikalle - niin mies- kuin naisparejakin. ;D Itse ainakin olen kevyesti kiinnostunut siitä, että ketä kaikkia tämä uusi presidenttipari on kutsunut.

Nämä on itse asiassa ihan hauskoja ajanvietehommia, vaikkei nuo juhlat niinkään itseään kiinnostaisi. Mutta tuleepahan sitten vietettyä porukalla aikaa, jos ei muuta. :)

*~*~*

Title: Quiet moment
Author: Maya
Rating: K-7
Genre: fluffy
Pairing: Yoshiki/Gackt

Yoshiki laski kaksi höyryävää punaviinillä terästettyä glögimukia lasiselle sohvapöydälle. Tummahiuksinen mies istui sohvalla, tarkkaillen vanhemman miehen puuhastelua ja jokaista liikettä. Yoshikin luksuslukaalin olohuone oli todella avara ja se tilavuus vain korostui hämärässä, muutaman kynttilän ja rätisevän takkatulen valossa, kun varjot leikkivät iloisesti pitkin seiniä.

Vaaleanruskeat hiukset omaava vanhempi mies istahti sohvalle Gacktin viereen, päästäen samalla pienen huokauksen karkaamaan huuliensa välistä. Tuntui hyvältä, kun ei ollut kiire minnekään ja sai kerrankin vain olla ja rentoutua, nauttia itselleen tärkeän ihmisen läsnäolosta ja ruumiinlämmöstä.

Gackt oli juuri kumartunut siemaisemaan höyryävää glögiä, kun vanhempi mies veti nuoremman lähemmäs itseään. Pitkään miehet vain makoilivat sohvalla, pakkasen paukkuessa ulkona ja takkatulen rätistessä taustalla. Sormet oli kiedottu toistensa lomiin ja molempien huulet painoivat tasaisin väliajoin pieniä suudelmia toisen sormille.
Gackt sulki silmänsä tuntiessaan Yoshikin kuuman hengityksen niskassaan. Toisen huulet saivat pienet väristykset kulkemaan pitkin hänen kehoaan.

Siinä oli hyvä olla, eikä kumpikaan halunnut rikkoa tuota hiljaista hetkeä.

Viestien lukumäärä : 1136
Ikä : 25

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti  Parkkim-chan lähetetty To Joulu 06, 2012 3:48 am

jeee! Olin eka!
Hauskoja peli ideoita Maya. Pitääkin kokeilla.
Meilläkään ei oikein mitää erikoista perinnettä ole ollut, mutta juuri jotain että syödään yhdessä ja katsotaan linnanjuhlia. Mietitään aina paljonko jonkun erikoinen puku tai kampaus on maksanut.
Näittekö sen jonkun ylen ohjelman, jossa katsottiin naisten ja miesten eroja asuissa. Naisella meni jotain yli kaksituhattaeuroa ja seitsemän tuntia valmisteluissa. Miehellä meni vissiin 120 € ja 35 minuuttia :D oli älyhauskaa katsoa sitä.

Maya vitsi noi ficit on kivoja! Täällä kyllä tulee kummia parituksia mieleen. En ikinä olisi miettinyt paria gackt/yoshiki tai takeru/hechul tai ren/takeru :D
Parkkim-chan

Viestien lukumäärä : 484
Ikä : 18

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Ru-Chan lähetetty To Joulu 06, 2012 11:57 pm

Aww.. Aina vaan paranee.. (:
Tykkään hirveesti.. Tätä jo odottaa aina innolla.. Heh.. (:
Piristää kummasti työpäivää kun noita pääsee lukemaan.. BD Muhaha..
Sitte pyöriiki innosta koko päivän.. Huh.. Surprised

Parkkim-Chan kyllä on oikeessa. Very Happy Heh.
Mutta tosiaan, en kyllä itse niin pitkää ole ollut täällä, joten empä kaikista hahmoista mitään juurikaan tiedä. (:
Niin vaikea sanoa mitään parituksista. Very Happy mutta hauskoilta ne kuitenkin tuntuu Very Happy

Ru-Chan

Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 27

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Pe Joulu 07, 2012 2:32 am

Haha, Parkkis; kummat paritukset on mun alaa! ;D Tätä kalenteria tehdessä on kyllä tullu kokeiltua kaikenlaista jännää. :D

Mut tosi ihanaa, kun tykkäätte! Tuntuu ettei oo tän parissa puurtaminen menny hukkaan, kun noin innoissanne odotatte aina seuraavaa luukkua. :) Tulee itelleen hyvä mieli. ^^ <3

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Pe Joulu 07, 2012 2:35 am

7. luukku

Joulu tosiaan lähestyy lähestymistään ja nyt viimeistään olisi jo hyvä aika ruveta miettimään joululahjoja, ellei niihin ole jo aikaisemmin kuluttanut aikaansa.
Itse ainakin olen melko köyhä opiskelija, eli rahamäärä, jolla voin ostaa läheisilleni joululahjoja, on hyvinkin rajallinen ja siitä syystä ajattelinkin koota teille tähän luukkuun edullisempia vaihtoehtoja, joilla saat hymyn nousemaan läheistesi kasvoille. Se rahan määrähän ei ole se ratkaiseva tekijä joululahjoja antaessa, vaan se ajatus on tärkein.

Leivo pipareita. Älä tyydy mihinkään perinteisiin tähtikuvioisiin ja possupipareihin, vaan käytä mielikuvitustasi! Vain taivas on rajana. Tee pipareista tavallista isompia ja voit myös muotoilla niistä ihan omalaisiasi veistä apuna käyttäen. Koristele piparit karkeilla ja erivärisillä sokerikuorrutuksilla.
Piparit voi paketoida johonkin itsekoristelemaasi rasiaan ja tämä lahja on hyvä esimerkiksi isovanhemmille taikka ystävälle, joka on perso makealle.

Osta korvakorut. Varsinkin Seppälästä löytyy todella halvalla iso valikoima erilaisia korvakoruja ja tämä lahja on mielestäni hyvinkin sopiva esimerkiksi siskolle tai sitten ystävälle, joka käyttää korviksia. Voit valita joko mahdollisimman erikoiset tai sitten ihan vain henkilön tyyliin sopivat!
Myös erilaiset hiuskoristeet ja kaulakorut ovat siskoille ja kavereille hyviä lahjavaihtoehtoja!

Osta oikein osuva muki. Mukit ovat ainakin omasta mielestäni hyvinkin käyttökelpoisia ja kivoja lahjoja, varsinkin jos vielä täytät sen ennen paketointia erilaisilla karkeilla! Tämä lahja käy oikeastaan ihan kenelle tahansa ja lahjan saajasta riippuen voit miettiä minkälainen muki olisi hyvä.

Jos tykkäät askarrella, niin todella mukava lahjaidea olisi itsetekemät korvakorut! Tarvitset siihen pieniä helmiä, rautalankaa ja valmiskorviskoukkuja ja tottakai paljon mielikuvitusta!

Joulun alla löytyy paljon erilaisia alelaareja pitkin kauppoja, joten tutki esimerkiksi leffa- ja cd-hyllyt todella tarkkaan! Sieltä voi löytyä vaikka minkälaisia helmiä hyvinkin edullisesti.

Askartele esimerkiksi äidille tai seurustelukumppanille lahjakortti, jonka sisällöstä voit päättää itse. Mutta esimerkiksi hierontakortti tulisi varmasti tarpeeseen, johon kirjoitat saajan nimen, montako hierontaa kortilla saa ja hieronnan pituuden. Hierontakortilla läheisesi voi tilata sinulta hieronnan silloin, kun itse sitä haluaa.

Piirtämisestä tai kirjoittamisesta tykkäävälle voi ostaa uuden kynä- tai värikynäpaketin! Myös vesivärit ja liidut ovat kivoja, eikä taiteilijanaluilla voi koskaan olla niitä liikaa.

Jos haluat antaa ihan täysin erilaisen lahjan, niin suosittelen luomua ja ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja. Esimerkiksi luomusuklaa ja -tee ovat erittäin hyviä vaihtoehtoja, jotka varmasti piristävät kenen tahansa mieltä!
Tämä on hyvä vaihtoehto varsinkin siinä tapauksessa, jos lähipiiristäsi löytyy ketään ekohippiyteen taipuvaista.

Lahjaa hankkiessasi mieti myös tarkkaan, että mikä on tarpeellista. Turhat lahjat, jotka päätyvät jonnekin kaapin perälle, voi samantien jättää laskuista pois, koska miksi hankkia niitä, jos ne eivät kerran ikinä pääse käyttöön?

Joululahjoja hankkiessa on myös hyvä miettiä itse paketointia. Paketointiinkin on paljon erilaisia vaihtoehtoja, eikä aina kannata tyytyä siihen kaikista epäekologisimpaan vaihtoehtoon - eli kaupoista ostettuun kiiltävään joululahjapaperiin, jotka loistavat värikkyydellään. Niitä ei voi kierrättää, ja joulun jälkeen tätä samaista paperia löytyy joka kotitaloudesta useampi roskasäkillinen.

Tässä teille muutama ekologisempi ja muutenkin ympäristöystävällisempi vaihtoehto paketoinnin suhteen:

Sanomalehdet ovat tottakai kaikista helpoimmat vaihtoehdot, johon lahjan voi kääräistä. Enkä nyt tarkoita, että tarvitsisi niitä kirkuvia uutisia valikoida, vaan voit napata esimerkiksi sarjakuvat talteen ja niistä saa hyvinkin omaperäisen paketin aikaiseksi.

Eriväriset paperipussit ja ruskea voimapaperi ovat niinikään kierrätettävää materiaalia, eivätkä ylipääsemättömän hintaisia (ovat myös helppoja hankkia). Eikä nyt saa ajatella, että onpa tylsä lahjapaketti kun on vain ruskea väriltään. Kukaan ei kiellä tuunaamasta pakettia mieleisekseen! Jo vain värillisellä rusetilla (kankaasta tms.) saa lahjasta paljon hienomman kuin kauppojen ongelmajätepaperit!
Pakettiin voi myös liimata erilaisia tarroja taikka erivärisestä paperista omanlaisia kuvioita, niin johan on omaperäinen ja hieno lahjapaketti!

Kangas on myös hyvä valinta, erityisesti jos kotona kaapin perukoilla pyörii paljon vanhoja kankaankappaleita vanhojen käsitöiden jäljiltä. Ota kankaat käyttöön!

Pahvi- ja kartonkilaatikot, vanhat julisteet ja omin käsin koristeltu "tavallinen" paperi ovat myös hyviä ehdokkaita persoonalliseen lahjapakkaukseen.

Uudelleenkäytä vanhat lahjapaperit vaikka et malttaisi odottaa saada käsiisi lahjaa jonka saat joltain toiselta, malta kuitenkin sen verran että avaat paketin siististi. Jos pakkausmateriaalina on käytetty juurikin sitä kierrätyskelvotonta paperia, uudelleenkäytä se. Taittele paperi siististi (tai rullaa) talteen ja käytä uudelleen kun itse annat jollekin lahjan.

(Ekologiset paketointi-ideat ovat luvan kanssa lainattuja Elpin blogista! Meidän pieni ekohippi<3)

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Parkkim-chan lähetetty Pe Joulu 07, 2012 3:13 am

Jee! Olin taas eka! Kyttääminen kannatti!

Hei, hyviä ideoita tuon paketoinninkin kannalta. Itse olen yleensä pienet lahjat paketoinyt pieneen ruskeaan paperipussiin (joita meiltä löytyy huomattava määrä) ja sitten koristellut pussin itse kaiken maailman tarroilla ja muilla.
Musta ainakin ehkä kivointa joululahjojen antamisessa on se kun pääsee paketoimaan ne! Varsinkin kirjat on kivoja paketoitavia. Ja lahja nauhat (köh. tiedän ne on tehty suurimmaksi osaksi muovia.) on ihania ja kun niistä pääseen väsäämään rusetteja ja kukkia ja muuta. : D
Parkkim-chan

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Pe Joulu 07, 2012 3:20 pm

Haha, no on se kiva, et ees joku on täällä kyttäämässä ja oottamassa, et pääsee ekana kommentoimaan! :::D

Hyvä, jos luukusta sai jotain kivoja ideoita! Oon itekin pikkuhiljaa muuttumassa enemmän ja enemmän ekohipiksi, mistä sit saakin kiittää Elppiä. :D Ja onkin siis hyvä, että noita juttuja voi hyödyntää jopa joululahjoissa, sekä paketoinnissa.

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Pe Joulu 07, 2012 3:41 pm

8. luukku

Heipparallaa vaan kaikille! Nyt olisi siis kahdeksannen luukun aika ja ajattelin, että tässä vaiheessa joulukuuta olis ihan hyvä vähän perehtyä jouluisiin leffavalintoihin! Niitä voi sitten esimerkiksi kavereiden kesken järjestetyissä pikkujouluissa katsella porukalla tai sitten ihan vain yksin joulua odotellessa! ;)

*~*~*

Napapiirin pikajuna - Näin tämän jostain syystä vasta viime joulukuussa ensimmäistä kertaa, kun pidimme luokan kanssa pikkujoulut koulussa ja päätimme katsoa tämän leffan. Harmittaa kyllä ihan hirveesti, etten oo aikasemmin nähnyt, koska on kyllä katsomisen arvoinen leffa! Todella hyvä. :)

Napapiirin pikajuna kertoo tarinan noin kymmenvuotiaasta pojasta, Stevenistä, joka toivoo jouluaattona uskoa joulun todelliseen henkeen. Tämän jälkeen pojan kotiovelle ilmestyy maaginen juna, jota kutsutaan Napapiirin pikajunaksi, ja hän saa kutsun matkalle pohjoisnavalle.

*~*~*

Joulutarina - Ihan must joululeffa. Todellakin katsokaa, jos ette ole vielä nähneet! Ja muutenkin tämä on hyvä joulufiilikseen. :)

Oletko koskaan miettinyt kuinka Joulupukista tuli Joulupukki?

*~*~*

The Nightmare Before Christmas - Tämä kuuluu kyllä animaatioiden ja joululeffojen aateliin! En osaa tästä oikein muuta sanoo, on vaan niim hyvä, ettei mitään rajaa. :)

Halloween-kaupunki on unimaailma, jota asuttavat epämuodostuneet hirviöt, kummitukset, ghoulit, maahiset, vampyyrit, ihmissudet ja noidat. ”Kurpitsakuningas” Jack Skellington on joka vuosi johtanut Halloween-kaupungin asukkaat viettämään hirmuista halloweenia, mutta nyt hän on kyllästynyt jo vuosia jatkuneisiin samoihin rutiineihin.
Jack lähtee vaeltelemaan yhdessä kummituskoiransa Zeron kanssa kaupungin ulkopuolella sijaitsevaan metsään ja avaa vahingossa portaalin joulumaailmaan. Jack vaikuttuu joulun tyylistä ja tunnelmasta, joten hän esittelee löytönsä sekä (melko rajallisen) ymmärryksensä juhlasta ja sen merkityksestä myös oman kaupunkinsa asukkaille.

*~*~*

The Grinch - Iiiihan loistava leffa, oon aina tykänny! Jotenkin niin huvittava ja symppis. :)

Elokuva kertoo suurella vuorella asuvasta peikosta Grinchistä, joka vihaa sydämensä pohjasta joulua. Vuoren juurella sijaitsee kylä, jonka asukkaat kaikki rakastavat joulua, mutta he pelkäävät Grinchiä ja välttävät hänestä puhumista. Pikkuinen Cindy Lou ymmärtää Grinchin vihan joulua kohtaan ja päättää pyytää Grinchiä juhlimaan joulua kylän kanssa

*~*~*

Saksikäsi Edward - Ei ehkä niinkään just perinteinen "joululeffa", mutta kyllä tää nyt mun mielestä ainakin sopii täydellisesti joulun tunnelmaan! Ah, Johnny Depp on Edwardina vaan jotenkin niin ihana ja hellyyttävä, tahtoisin sen itselleni. <3

Erään vanhan naisen tyttärentytär kysyy isoäidiltään, mistä lumi on peräisin. Vastauksena kysymykseen nainen kertoo tarinan nuoresta Edward-nimisestä miehestä. Edward ei ole tavallinen mies, sillä hänellä on käsien tilalla sakset, ja hän on erään keksijän luomistyön tulos.

*~*~*

Bam Margera Presents: Where The Fuck Is Santa? - Jos tavalliset joululeffat ei innosta tai kenties ne muuten vain kyllästyttää, niin ei hätää! Tämä leffa vie joulun aivan uusiin ulottuvuuksiin, eikä muuten taatusti ole tylsä! :D (Hey c'moon, siinä on Bam, Ville ja Duudsonit, ei VOI olla tylsä! ;D)

Bam Margera, hänen vaimonsa Missy Margera, ja hänen ystävänsä valmistautuvat juhlimaan joulua. Tuhottuaan ystävänsä Brandon Novakin uuden auton, Bam tajuaa, että hänen täytyy hankkia Missylle aivan erityinen lahja; itse Joulupukki.

*~*~*

Hopeakellojen arvoitus - Näin tämän leffan vahingossa viime jouluna telkkarista - tarkoituksenani ei siis ollut katsoa sitä, mutta satuin oikeaan aikaan olemaan telkkarin ääressä ja yhtäkkiä en sitten pystynytkään lähtemään pois tai vaihtamaan kanavaa, vaan leffa oli kertakaikkiaan pakko katsoa loppuun.
Oli kyllä sen verran hyvä ja suosittelen todellakin katsomaan! (En leffasta valitettavasti traileria löytänyt, niin toivottavasti noi ekat 10 minuuttia kelpaa :D)

Yksinhuoltajaisä kasvattaa joulukuusia ja lapsiaan Kanadan syrjäseudulla. Vuoden kohokohta on joulun alla, kun perhe kaupittelee puitaan New Yorkissa. Valokuvausta harrastava Danny, 16, karkaa eräänä jouluna omille teilleen.

*~*~*

Rare Exports - No tässä näyttäisi ainakin olevan varsin asiallinen ja vähän erilainen joululeffa! Kyllä Suomestakin näköjään löytyy kaikkea hienoa - tätä en ole itse vielä nähnyt, mutta monet kerrat on ollut tarkoitus katsoa ja tämän joulun aikana aion kyllä katsoakin!

Elokuvan tapahtumat saavat alkunsa, kun Korvatunturilla kaivauksia tekevä amerikkalainen retkikunta saa selville tunturin olevan todellisuudessa ikivanha hautakumpu ja aikoo räjäyttämällä avata haudan saadakseen käsiinsä sen sisällä olevan salaisuuden.
Korvatunturin ovat saamelaiset kasanneet kivestä ja purusta tuhansia vuosia sitten vangitakseen joulupukin, joka oli suututtanut heidät. Nyt retkikunta on kuitenkin päästänyt hänet valloilleen, ja läheisessä kylässä tapahtuu kummallisia asioita.

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Parkkim-chan lähetetty La Joulu 08, 2012 12:15 am

Hei, mullakin olisi yksi vähän jouluinen leffa;

Narnian tarinat - Velho ja Leijona
Ei kovin jouluinen, mutta siinä on Joulupukki ja lunta!
Kaikki tietää varmasti C.S. Lewisin Narnian tarinat -kirjat, ja jollei nyt kirjoja ole lukenut niin varmasti kolmesta (3.,4.,5. kirjoista) tehdyistä elokuvista kuullut, niin tämä olisi siis 3. kirjasta tehty. (ja itse kirjat lukeneena en pidä kirjaan verrattuna kovin hyvänä, mutta juoni on suhtkoht sama) Mutta ihan samat läpätykset; neljä sisarusta eksyy kaapin kautta Narnia nimiseen maailmaan, jossa on puhuvia eläimiä ja muuta. Mutta paha velho on sulkenut maailman ikuiseen talveen ja sisarukset ovat ainoita, jotka voivat auttaa narnialaisia kukistamaan velhon.
Veikaan, että kaikki on kuullut leffasta ja selitin kaiken turhaan. :D
Parkkim-chan

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Ru-Chan lähetetty Su Joulu 09, 2012 10:14 pm

Wau. :3
Nuo lahjaideat olivat kyllä todella hyviä. ^^' Taidan ottaa siitä hieman mallia lahjoihin. (:
Olen itsekkin sellainen joka elelee nyt tällä hetkellä pelkällä työmarkkinatuella, joten sillä ei juhlita. ._.
Niin tuosta saapi hyviä apuja siihen sitten. :> Kiitos <3

Leffaluukku oli hieno. :3 Olen nähnyt noista miltein kaikki paitsi kolme viimeistä. (: joten ne taitavat mennä seuraavaksi katsomis listalleni.. Heh.. ^^'
kiitos myöskin noista ideoista.

Nämä luukut ovat kyllä kyttäämisen arvoisia.. heh.. Very Happy
Koska niissä on todella paljon kaikkea hyödyllistä juttua ja ne ovat todella hauskoja. :>
Odotan innolla lisää ^^'

Ru-Chan

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Ma Joulu 10, 2012 12:44 am

Hihi, hyvä jos näistä on tosiaan apua ja iloa! :D Ah, it makes me happy<3

Pahoittelut siitä, että saatte eilisen luukun vasta nyt, mutta oli vähän teknisiä ongelmia ja mulla tää foorumi vähän temppuili eilen, niin meni hermot. :''D Eli saatte sen nyt! Ja tän päivän luukku tulee sit vielä tänään vähän myöhemmin. ;)

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Ma Joulu 10, 2012 12:48 am

9. luukku

Sakurako Highin kokkikerho on innostunut joulun alla kokeilemaan erilaisia ohjeita ja jopa kehitellyt ihan omia herkkuja. Tässä teille muutama hyvä ja helppo ohje kokkikerhon kätköistä!

MAKEAT MANTELIT

200 g kuorittuja manteleita
2 dl Dansukker Ruokotomusokeria
1 dl Dansukker Ruokokidesokeria
1 munanvalkuainen

Sekoita tomusokeri ja ruokokidesokeri kulhossa.
Pane valkuainen toiseen kulhoon ja riko sen rakenne haarukalla.
Kasta mantelit valkuaiseen ja sen jälkeen sokeriseokseen.
Pane mantelit leivinpaperille uunipellille ja paahda uunissa 150 asteessa noin 35 minuuttia.
Kytke uunin lämpö pois, mutta anna manteleiden olla uunissa, kunnes ne ovat jäähtyneet.

KANELIKAAKAO

4 dl maitoa
2-4 rkl kaakaojauhetta (maun mukaan)
2 rkl vaniljamakusiirappia
2½ rkl kanelia
suklaakastiketta
(täysi-ikäisille 1½ rkl suklaalikööriä)
maun mukaan voit lisätä kattilaan myös ½tl kardemummaa

Sekoita aineet kattilassa ja kuumenna miedolla lämmöllä – varo, ettei maito kiehu ylitse!

JOULUVOHVELIT

3 munaa
4 dl maitoa
1 dl kivennäisvettä
4 dl jauhoja
2 rkl sokeria
2 rkl kanelia
½ rkl piparkakkumaustetta
1 tl vaniljasokeria
1 tl leivinjauhetta
½ tl suolaa
50-100g voita tai kermaa

Vatkaa munat rikki kulhossa. Lisää joukkoon maito ja kivennäisvesi. Sekoita sitten kuivat aineet: jauho, sokeri, vaniljasokeri, kaneli, piparkakkumauste, leivinjauhe ja suola keskenään ja lisää sitten joukkoon kerma/voisula. Sekoita kuohkeaksi. Anna kohota puoli tuntia. Laita vohvelirauta kuumaksi tai pannu liedelle. Nauti lämpiminä jäätelön (uuniomena, vanilja), kermavaahdon tai hillon kera!

PÄHKINÄNUGAA

3 dl sokeria
75 g pähkinärouhetta
75 g paahdettuja manteleita
rasvaa voiteluun

Paahda manteleita uunin yläosassa 200 asteessa jotakuinkin viisi minuuttia. Sulata sokeri paistinpannussa – älä koske siihen paljaalla kädellä! Kun sokeri karamellisoituu, kaada siihen pähkinä ja mantelit ja sekoita puulastalla. Valuta tahna sitten voidellun voipaperin päälle tasaiseksi levyksi. Kun levy on jähmettynyt, taittele nugaasta haluamasi kokoisia palasia.

RIISIMUROMAKEISET

100 g kookosrasvaa
½ dl kaakaojauhetta (mielellään cocoa-jauhetta)
2 dl tomusokeria
2 tl vaniljasokeria
7 dl riisimuroja
leivosvuokia

Sulata kookosrasva kattilassa ja anna sen jäähtyä pikkuisen. Sekoita sitten rasvaan kaakao, tomusokeri ja vaniljasokeri sihdin lävitse. Vatkaa seos tasaiseksi ja lisää sitten joukkoon riisimurot. Nostele sitten nokareita leivinpaperille tai leivosvuokiin ja jäähdytä. Voit kokeilla myös lisätä esim. hyppysellinen chilimaustetta, kanelia, marianne-rouhetta jne.

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Ru-Chan lähetetty Ma Joulu 10, 2012 5:27 am

Muhah.. Olin eka. :3

Kanelikaakoa ja nuo jouluvohvelit kuulostavat aivan mahtavilta. :> Voisi kokeilla niitä yhdessä.. Nom <3
Pakko testata.. Very Happy

Ru-Chan

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Ma Joulu 10, 2012 11:02 am

Jjep, kannattaa kyllä oikeesti testata! :D Suosittelen lämpimästi - jos vaan aikaa ja intoa riittää. :)

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Ma Joulu 10, 2012 11:04 am

10. luukku

Title: Before stars sleeping
Genre: fluffy, romance
Pairing: Maki/Gina

Pari päivää kestänyt lumimyräkkä näytti olevan vihdoinkin taukoamassa ja lunta oli Tokioon ilmestynyt parisenkymmentä senttiä, mikä oli suurkaupungin mittakaavassa aika paljon - siellä kun harvemmin tuli näin paljon lunta. Lumimyrsky oli tosiaan päässyt yllättämään pakkasen kera ja tuuli oli ollut ihan ennätyskovaa, mistä syystä Sakurako Highin viime lauantain oppitunnit oli peruttu - oli turvallisempaa olla sisätiloissa.
Nyt kun myrsky näytti olevan tipotiessään ja jäljelle oli jäänyt vain pakkaslunta ja tyyni sää, ei punaruskeahiuksinen tyttö voinut olla tiirailematta kiinnostuneen oloisena asuntolan huoneensa ikkunasta pimenevään iltaan. Pelkkä sisällä nyhjöttäminen ei sopinut hänelle lainkaan, mutta tunnollisena ja kilttinä tyttönä hän ei ollut edes pienessä mielessään harkinnut rikkovansa näitä kieltoja.
Tytön laineikas tukka oli kiskaistu huolettomalle nutturalle päänpäälle, mutta muutama itsepäinen hiussortuva roikkui kasvoja kehystämässä. Päällään hänellä oli vaaleanruskea pitkähelmainen villaneule ja jaloissaan mustat legginsit ja punaiset villasukat.

Gina nojaili rennosti työpöytäänsä tuijotellessaan samalla ikkunasta ulos. Pitkälle hän ei tosin asuntolan takapihalle nähnyt, sillä pimenevä ilta peitti tehokkaasti kaiken alleen. Sooyoungia ei ollut näkynyt koko päivänä, tämä oli aamulla ilmoittanut viettävänsä aikaa kavereidensa kanssa, mikä ei Ginaa sinällään haitannut ollenkaan. Niinpä hän oli aamupäivällä kuluttanut aikaa läppärillään ja pari koulutyötäkin oli edennyt hieman, ja olipa tyttö ehtinyt käydä terrorisoimassa parhaan ystävänsä Keyn elämää, kunnes poika oli ilmaissut halunsa viettää laatuaikaa kahdenkesken poikaystävänsä kanssa.
Ja nyt punaruskeahiuksinen tyttö oli hyvänaikaa kuluttanut aikaansa ikkunan ääressä ja hän olikin niin keskittynyt siihen, että hän säpsähti pienesti vieressään olevan puhelimen täristessä ja piipatessa viestin saapumisen merkiksi.
Gina nappasi vaaleanpunaisen kännykän käteensä ja klikkasi viestin auki.

From: Maki
Time: 18:22

Message: "Pue lämpimästi päälle, niin nähdään vartin päästä ala-aulassa. Ota luistimet mukaan!"

Gina tuijotti viestiä hetken aikaa ja räpäytti muutaman kerran silmiään. Hän epäröi hetken aikaa miettien samalla, että mitähän Makilla oikein mahtoi olla mielessään. Maki oli kuitenkin senkaltainen persoona, ettei tälle oikeastaan kannattanut ruveta väittämään vastaan - tyttö kun saisi kuitenkin tavalla tai toisella haluamansa ja suostuteltua Ginan mukaansa.
Punaruskeahiuksinen tyttö rupesi siis kiltisti kaivelemaan vaatekaappinsa sisältöä, yrittäen samalla miettiä ulkoilman kylmyysastetta.

Aikalailla tasan vartin päästä Gina seisoskeli ensimmäisen kerroksen aulassa pääovien läheisyydessä, roikottaen valkoisia, ehkä vähän kuluneita kaunoluistimia punaisten lapasten peittämissä käsissään. Hän oli pukenut ylleen toisen villapaidan, jonka helma ulottui melkein polviin saakka, ja ruskean toppaliivin, jalkaansa hän oli kiskonut paksummat sukkahousut legginsien alle ja karvareunaiset ruskeat talvisaappaat. Huoleton nuttura oli saanut jäädä päähän ja pörröiset valkeat korvaläpät olivat löytäneet tiensä hänen korvilleen.
Ginan ei tarvinnut odotella kuin hetken aikaa, kun Maki jo saapui portaita pitkin alakertaan, roikottaen myöskin omia luistimia käsissään.
"Hyvä, sä oletkin jo täällä. Nyt mennään", tummatukkainen tyttö ilmoitti hyväksyvä hymy naamallaan, asetellen ohimennen toisella kädellään kermanvaaleaa pipoa paremmin päähänsä.
He lähtivät ennen kuin kukaan ehti kiinnittää heihin mitään huomiota.

Kaksikko tarpoi Makin johdolla lumisen maiseman halki eteenpäin, eikä Gina voinut muuta kuin seurata kiltisti toista, vaikka häntä vähän mietityttikin heidän määränpäänsä. Mihin he oikein olivat menossa?
Vaikka lumimyrsky oli jo loppunut, niin taivaalta sateli vielä tasaiseen tahtiin pienenpieniä lumihiukkasia, jotka kimaltelivat katuvalojen loisteessa. Gina hengitti kylmää pakkasilmaa keuhkoihinsa ja puhalteli sitä höyrynä ulos.

Matka oli sujunut yllättävän ripeään tahtiin, kummankaan sanomatta oikeastaan sanaakaan. Hieman pidempi tyttö oli kyllä pari kertaa yrittänyt udella heidän määränpäätään, mutta toinen oli vain hymyillen sanonut, että tämä näkisi sitten, kun he olisivat perillä.
Nyt he olivat saapuneet erään leikkikentän luokse, joka oli lasten iloksi jäädytetty luistinradaksi. Missään ei näkynyt ketään ja paikka oli muutenkin hyvin hiljainen, katulamput vain valaisivat muuten niin autiota luistinrataa.
Jään vieressä oli muutama pitkä penkki ja siinä he vaihtoivatkin luistimet jalkaansa ja kompuroivat sen jälkeen jäälle. Gina ei ollut aikoihin luistellut, joten hän oli melkein unohtanut miltä tuntui seistä kahden terän varassa liukkaalla pinnalla ja tyttö joutuikin levittämään kätensä sivuille pysyäkseen edes jonkinlaisessa tasapainossa. Makille tämä ei taas tuottanut mitään ongelmia, näytti siltä kuin tyttö olisi ollut jäällä kuin kotonaan - ilmeisesti tämä oli luistellut sen talven aikana useammankin kerran.

Pipopäinen tyttö luisteli sujuvasti muutaman kierroksen isossa kaaressa Ginan ympäri ja häntä näytti naurattavan Ginan varovaisuus ja tietynlainen kömpelyys. Maki luisteli Ginan luokse ja kietoi kätensä takaapäin tämän hartioiden ympärille.
"Eikö olekin kaunista?" tyttö kuiskasi toisen korvaan.
"On", Gina vastasi hiljaa ja hymyili.
Siinä he seisoivat hetken aikaa ja katsoivat pimeälle taivaalle, jossa näkyi siellä täällä rakoilevan pilvikerroksen alta tuikkivia tähtiä. Yö olisi maailman kaunein, jos tähdet ja kuu tulisivat kunnolla esiin pilviverhon takaa.
Maki tarttui Ginaa kädestä ja yhdessä he lähtivät kiitämään pitkin luistinrataa. Toisen tiukka ote Ginan kädestä sai tyttöön lisää itsevarmuutta, eikä hän hoiperrellut enää niin kömpelösti liukkaalla jääpinnalla. Pian iloinen nauru ja riemunkiljahdukset kaikuivat autiolla luistinradalla ja hetken maailma oli kokonaan heidän.

Ajantaju tuntui katoavan, kun tytöt luistelivat ympäri jäätikköä naurun säestämänä. Pian he molemmat istuivat lumihangessa hengästyneinä, hengityksen höyrytessä kylmässä ilmassa. Ginan oli pakko myöntää, että tämä Makin tempaus oli ollut loistava piristys ennen joululomaa ja salaa tyttö toivoi, että toinen kutsuisi hänet uudestaan myöhäisillan luisteluretkelle.
"Gina", tyttö havahtui kuullessaan toisen kysyvän äänen vierestään.
"Hm?" hän katsoi tummatukkaista tyttöä vieressään, kohottaen kysyvästi kulmiaan.
"Kai me nähdään joululomallakin?"
Kysymys oli suorastaan vaativa ja omalla tavallaan hyvin hellyyttävä. Ginan kasvot sulivat lämpimään hymyyn.
"Tottakai nähdään!"
"Hyvä, mä haluan pitää sut mahdollisimman paljon ihan vain itselläni", Makin kasvoille oli kohonnut tyytyväinen hymy toisen vastattua myöntävästi hänen kysymykseensä.

Hän kumartui suutelemaan Ginaa kylmästä violeteille huulille, vetäen tyttöä muutenkin lähemmäs itseään.

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Vierailija lähetetty Ma Joulu 10, 2012 11:23 am

No awwis mitä juttuja täällä on! (: Kaikki jutut on tosi hyviä! Saa nähdä mitä muuta sulla on tuossa pienessä kierossa mielessä jäljellä, kun jouluun on kuitenkin vielä 14 päivää!

MakixGina. Söpöä. ♥️

Hyvä idea tämä joulukalenteri! Tosi good idea.

Ja jos joku haluaa lisää joulumielisiä elokuvia, niin suosittelen Bridget Jonesia. Smile En tiedä miksi, mutta siitä tulee jouluinen fiilis.

Plus Love Actually! Sitäkin suosittelen. Paljon hyviä näyttelijöitä jouluisessa elokuvassa. Smile

Vierailija
Vierailija

Viesti  Ru-Chan lähetetty Ma Joulu 10, 2012 10:16 pm

Aiivaan ihana tuo MakixGina yhdistelmä. ;__; Meinas itku tulla niin ihana ''tarina'' heistä.. <3 Maw.. ^^'

Ru-Chan

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Ti Joulu 11, 2012 10:50 am

Aww, voi kiitoksia! <3 :D MakixGina on kyllä söpöä ♥ (Pitää testata tätä ihan ihan niinku konkreettisesti jossain vaiheessa! ;D)

Mulla on kuulkaas tosiaan hyvinkin kiero mieli, niin saas nähdä mitä kaikkee mä oon keksiny tänne teidän iloksi. ;D

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Ti Joulu 11, 2012 10:54 am

11. luukku

Title: Look, it's just snow.
Genre: fluffy
Pairing: Ruki/Hati

Puhtaanvalkoinen vastasatanut lumi narskui jalkojen alla askelten tahdissa ja hengitys höyrysi pienen pakkasen ansiosta. Osa Sakurako Highin oppilaista oli juuri päässyt koulusta ja suuntasi askeliaan kohti asuntolaa ja kaupunkia ja kuka nyt meni minnekin - hengailemaan kavereiden kanssa, ostamaan joululahjoja ja niin edelleen.
Vaaleahiuksinen nuorukainen oli kiskonut mustan, hivenen ylisuuren pipon likaisenvaaleiden hiuksiensa peitoksi ja mustavalkoraidallisten lapasten peittämät kädet oli tungettu nahkatakin taskuihin. Nahkatakki oli kaikkea muuta kuin hyvä valinta pakkasella, mutta ulkonäkönsä ja imagonsa eteen joutui vähän kärsimään. Musta kajaali oli hieman levinnyt silmäkulmista, mutta se ei näyttänyt ollenkaan pahalta, päinvastoin; se antoi hivenen huoletonta ilmettä hänen tyyliinsä.
Eli kaikenkaikkiaan Ruki näytti juurikin siltä miltä hän yleensäkin näytti - huolettoman coolilta, kylmänviileän tyylikkäältä tapaukselta.

Nuorukaisella ei oikeastaan ollut mitään suunnitelmia sille päivälle, eikä hän edes ollut lainkaan ajatellut, että mitä hän nyt koulun jälkeen tekisi, askeleet vain veivät häntä vanhasta tottumuksesta erästä tiettyä reittiä pitkin asuntolan suuntaan. Tähän reittiin kuului leikkipuisto, joka oli suunnilleen puolivälissä matkaa asuntolan ja koulun välillä.
Leikkipuistossa näkyi olevan pari lasta leikkimässä, koulureput oli hylätty pieneen kasaan liukumäen viereen ja iloinen nauru kuuluivat pitkälle. Pieni hymy käväisi kuin itsestään nuorukaisen kasvoilla ja se häipyi ihan yhtä nopeasti kuin se oli tullutkin. Ruki ei niinkään lapsista välittänyt, mutta salaa syvällä sisimmässään hänestä oli tullut joulukauden ajaksi yllättävänkin pehmo.

Pian hän huomasi tutunnäköisen hahmon istuskelevan puiston reunalla olevalla penkillä, eikä mennyt kauaakaan, kun hän tunnisti tämän ulkomuodoltaan hyvinkin nätin olennon Hatiksi. Hati istui selkä häneen päin, ilmeisesti hyvinkin ajatuksiinsa uppoutuneena, eikä siis näin ollen huomannut häntä.
Lasten iloinen nauru oli muuttunut lähinnä äänekkäiksi riemunkiljahdukseiksi puiston toisella puolella, missä nämä olivat keksineet ruveta leikkimään lumisotaa ja pienet lumipallot lentelivät hengästyneiden ipanoiden pienistä käsistä. Ruki sai tästä idean ja hän tiesi, että nuorempi poika luultavasti tappaisi hänet paljain käsin siitä hyvästä, mutta houkutus oli liian suuri.

Ilkikurisen virneen kera nuorukainen kumartui nappaamaan lapastensa väliin lunta samalla, kun hän käveli hieman lähemmäs sitä penkkiä, jossa Hati istui. Lumi muotoutui mustavalkoraidallisten lapasten välissä kiinteäksi, vähän epämuodostuneeksi palloksi. Päästyään sopivat välimatkan päähän Ruki pysähtyi ja tähtäsi; lumipallo lensi tasaisessa kaaressa suoraan maaliin - eli tässä tapauksessa suoraan Hatin niskaan.
Reaktio oli välitön; kuului vähemmän miehekäs kiljaisu ja vähemmän nättiä kiroilua, kun nuorempi poika nousi sätkähtäen seisomaan, yrittäen samalla puhdistaa lunta pois niskastaan, jota ilmeisesti oli sujahtanut takin kauluksesta sisäänkin. Leimuavat silmät kääntyivät salamana etsimään syyllistä tähän rikokseen, jonka joku onneton oli uskaltanut tehdä ja nuoremman ilmeestä näki selvästi, kuinka vähän hän tätä temppua arvosti.

Ruki ei voinut estää pientä naurua karkaamasta huuliltaan, kun Hati huomasi hänen läsnäolonsa ja ryhtyi toisella kädellään osoitellen huutamaan mitä mielikuvituksellisimpia ja rumimpia haukkumanimiä ja solvauksia Rukin suuntaan, antaen näin näkyä ja kuulua, kuinka paljon hän toisen tempausta arvosti. Ja ylipäätään kuinka hän oli uskaltanut tehdä juuri Hatille näin, koska se jos mikä oli suuri vääryys ja kunnianloukkaus, eikä nuorempi kuulemma koskaan antaisi tätä anteeksi.
Hymy ei kadonnut mihinkään vanhemman huulilta, kun hän oli hiljakseen kävellyt lähemmäs Hatia samalla, kun nuorempi oli häntä solvannut ja huudellut vähän kaikennäköistä, saaden pienet lapset kaikkoamaan yllättävänkin nopeasti puistosta.
"Hei, rauhotu nyt, se on vaan lunta", Ruki tokaisi toispuoleinen virne huulillaan, kun Hati oli hetkeksi lopettanut huutonsa saadakseen vedettyä välillä henkeäkin.
Rukin kommentti ei Hatia lohduttanut yhtään sen enempää ja pieni punaisuus kohosikin pojan kasvoille sen merkiksi, että kohta muuten kuuluisi noiden suloisten huulien välistä jotain todella loukkaavaa.

Ennen kuin nuorempi ehti avata huuliaan, oli Ruki jo sulkenut ne omillaan, painaen suudelman toisen huulille ja vetäen nuoremman lähemmäs itseään. Ruki ei voinut estää pientä hymyä kohoamasta huulilleen, kun hän tunsi toisen ärtymyksestä mutristuneiden huulien pehmenevän hieman ja lopulta vastaavan hänen suudelmaansa.

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Ru-Chan lähetetty Ti Joulu 11, 2012 10:12 pm

Oah... Mä ihan sulan.. ;_;

Taas kerran todella onnistunut mahtipontinen tarinanpätkä.. <3
Rakastan noita mielettömästi.. : 3
Vosiin lukea vaikka koko päivän tuollaisia pätkiä erihahmojen ''parituksesta'' Maww <3

Ru-Chan

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Ke Joulu 12, 2012 5:59 am

Miten musta tuntuu, että nää mun tarinat on vaan jotain erilaisia kohtauksia, jotka johtaa kaikki suudelmaan... X''D Oh well.
Nauttikaa nyt vielä, kun voitte! Sit jouluaattona teidän pitää lukee koko kalenteri kerralla läpi, niin tuntuu, kun olis tosi monta hyvää juttua ;D

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Ke Joulu 12, 2012 6:25 am

12. luukku

Musiikkiaiheinen luukku part 2! Tällä kertaa päätin koota erilaisia aasialaisia jouluisia biisejä (kun Seven Days nyt kuitenkin sijoittuu pelinä aasialaiseen sisäoppilaitokseen), eli toivottavasti taas kerran jaksatte vähän kuluttaa aikaanne ja kuunnella edes osan kappaleista - tiedä vaikka löytyisi uusia suosikeita omalle listalle! ;)

4minute - Jingle Jingle - Tässä onkin heti alkuun tosi pirteä ja mukaan tempaiseva tanssibiisi jouluisella aiheella! Mä tykkään, toivottavasti tekin. :)

Wada Kouji - Minna No Christmas - Tähän biisiin ihastuin heti ensimmäisellä kuuntelukerralla, kun Digimonia katsoessani tähän joskus kakarana törmäsin. :D Ja ihana tunnelma tässä on vieläkin!

Yoseob (BEAST) & Daniel (Dalmatian) - First Snow And First Kiss - Tosi kaunis biisi ja löytyy hei englanninkieliset tekstitkin niille, jotka ei koreasta mitään noin niinkuin muuten ymmärrä - eli tuskin kukaan meistä. :D

Mika Nakashima - Yuki No Hana - Niin kaunis biisi, ettei mun muuta tarvitsekaan tästä sanoa. <3

Gackt & Ayumi Hamasaki - Itsuka No Merry Christmas - Kaunis ja jouluinen biisi, mun mielestä Gacktin ääni varsinkin jotenki sopii tällasiin biiseihin. Voisin itse asiassa enemmänkin kuunnella Gacktia laulamassa tämmösiä balladimaisia joulubiisejä. :D Ah.

Yiruma - Winter Story - Korealainen pianisti, eli kappale on siis pelkästään melodista pianomusiikkia. Mutta tämä on kyllä äärettömän kaunis ja se yhdistettynä videon ihaniin kuviin! <3

Sungje (SuperNova) & Jiyoung (KARA) - Merry Love - Mun makuun just täydellisen söpö ja pirtsakka biisi! Ja tykkään myös videosta, koska se on niin suloinen, hihi.

HYDE - White Song - Taattua Hyde-laatua, mä tykkäilen <3

KAT-TUN - White Xmas - Koska olen vähän teini, niin tykkään myös j-popista ja KAT-TUN on tosi hyvä. Tykätkää tekin, biisi ja video ainakin on tähän joulufiilistelyyn just sopivia.

SHINee - Last Christmas - SHINeen versio tuosta ihanasta joulubiisistä, kuulostaa kaikinpuolin hyvältä. <3 :D

Miyavi - Jingle Bell - Ja vielä loppuun joulumusiikkia Miyavin tapaan! Tämähän ei jätä ketään kylmäksi, eihän? ;)

Toivottavasti tässä taas olisi edes joku jouluinen biisi, mikä miellyttää, niin voitte fiilistellä ja innolla odotella joulua mun kanssa! :D
Ja nyt jokainen taas kiltisti infoaa mua ja meitä muita, että mikä tältä listalta oli kenenkin suosikki. Ja voitte myös kertoa omia joululaulusuosikkeja ja toivon mukaan myös linkitätte niitä tänne meidän muiden kuunneltavaksi. :)

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Parkkim-chan lähetetty Ke Joulu 12, 2012 9:17 am

Aww... Tuo fic. Ruki/Hati paritus on kyllä aika ihana ♥
Parkkim-chan

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  sienis lähetetty Ke Joulu 12, 2012 10:15 am

äh anteeks oon ollu laiska paska enkä oo kommentoinu. D: en oo saanu olla koneella, itsenäisyyspäivä meni muuten vaa penkin alle ja kissa oli kateissa ja vaikka mitä...

mutta kuitenkin kivoja luukkuja on ollut, suosittelen muuten vielä yhtä joulutunnelmaa nostattavaa leffaa nimeltään The Holiday ! suloinen leffa ja mahtavia näyttelijöitä, ite ainakin tykkään tosi paljon. c:

joo ja asdfhjkhafjlfas Ruki/Hati kuolin söpöyteen oaaaaaaaaa !!11!1 ; A ; ♥ tykkääään liikaa

ah ihania biisejä taas ! Meevin Jingle bell on kyllä joku ihanin, nostalginen tunnelma tuli koska Miyavi oli eka jiiru jota aloin koskaan kuuntelemaan (olin varmaan... 8- tai 9-vuotias) ja voi että, olin kokonaan unohtanut ton ! kiitos paljon. c': ♥

itellä ei oo oikein mitään nimenomaan jouluisia kappaleita mitä yleensä joulun aikaan kuuntelen. talvisia biisejä kyllä on enemmänkin, jos jotain kiinnostaa niin kannattaa kuunnella vaikkapa nämä:
Sleep Party People: Our falling snow (okei tiedän kuuntelen outoa musiikkia :DDDd)
Plastic Tree: Circus / Fuyu no umi wa yuuei kinshi de / Tsumetai hikari
THE NOVEMBERS: Yume no ato

..taidan kuunnella aika masentavaa musiikkia.
joo kuitenkin noi on ehdottomasti mun soittolistalla talvella ! :D
sienis

Viestien lukumäärä : 156

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty To Joulu 13, 2012 2:11 pm

Awww, kiitos jälleen kerran kommenteista! :D Munkin mielestä Ruki/Hati oli ja on ihan liian söpöä, en ehkä kestä<3 hihi.
Innostukseni oli sanoinkuvaamaton, kun sen parin jostain sain päähäni ja oli pakko kirjoittaa pieni tarina :::D

Uuu, noi Plastic Treen biisit on hyviä! (tykkään Plastic Treestä muutenkin :3)

Ja nyt hei pahoittelen jo tähän viestiin ennen kuin laitan ton seuraavan luukun; mun pikkusiskoni tuli tänne mun luokse kylään ja joudun ihan totta tekee töitä nyt viikonloppuna - siskoni tuli siis mulle asiakkaaksi kouluun, ompelen hänelle ylioppilasmekon - eli en hirveästi ehdi ennen maanantaita olemaan koneella. :c
Eli pahoittelen siis sitä, jos saatte maanantaihin asti noita luukkuja vähän myöhässä! Please, don't kill me because of that~ ;____;

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa