Joulukalenteri 2012

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Joulukalenteri 2012

Viesti  Maya lähetetty Ke Marras 28, 2012 12:16 pm

Joulukalenteri 2012

Koska joulukuu on ihan ovella, ja koska halusin tänä vuonna olla kiva ja ilahduttaa teitä kaikkia, jotka jaksatte täällä Seven Daysissa pyöriä (ootte ihania, love ya all<3), niin olen ahkerasti väsännyt teille joulukalenteria!

Ja tämähän on siis Seven Daysin virallinen ensimmäinen joulukalenteri! Luukku-linkit ilmestyy joka päivä tähän topiciin, juurikin tähän ensimmäiseen viestiin, eli kannattaa siis tarkasti seurata. ;)
Tarkkaa aikaa en osaa sanoa, että milloin olisin aina uutta luukkua lisäämässä, mutta yritän ainakin kovasti joka päivä olla niin ahkera, että saisin luukun teille lisättyä ihan ajallaan (eli sen vuorokauden sisällä siis).

Nauttikaa nyt ja kommenttia ja palautetta saa ja pitääkin siis tähän topiciin laittaa! Haluan tottakai tietää, että mitä te tästä ajattelette ja joka luukusta olisi tietysti kiva jotain kommenttia kuulla. :D

Mukavaa joulunodotusta kaikille!

- Maya, Seven Daysin ylläpitäjä

Ilmestyneet luukut:

1.12.
2.12.
3.12.
4.12.
5.12.
6.12.
7.12.
8.12.
9.12.
10.12.
11.12.
12.12.
13.12.

Viimeinen muokkaaja, Maya pvm To Joulu 13, 2012 2:14 pm, muokattu 13 kertaa

Viestien lukumäärä : 1136
Ikä : 25

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Joulukalenteri 2012

Viesti  Parkkim-chan lähetetty To Marras 29, 2012 6:01 am

SAAMMEKO ME SULKAATA, MAYA-TÄTI!? O3O
Hohohoh! Kuulostaa jännältä, mitä luukuista tuleekaan! : D
Parkkim-chan

Viestien lukumäärä : 484
Ikä : 18

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty To Marras 29, 2012 9:24 am

..... Maya-täti ..... ? XDDD KUULOSTAA SILTÄ KU OLISIN HIRMU VANHA.

Mutta joo, lauantaina teille selviää, että minkälainen tää kalenteri nyt sit todellisuudessa on ;D

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  sienis lähetetty To Marras 29, 2012 12:55 pm

HEI NIINPÄ OMNOM ....MAYA-TÄTI ! XDDDd

oispa jo lauantai, ootan innolla ! :D
sienis

Viestien lukumäärä : 156

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Ru-Chan lähetetty To Marras 29, 2012 10:19 pm

Täti.... 8o Ooo.... Ai niin se menee.. :3 Maf..

Oi.. Vai että lauantaina tapahtuu.. Keh.. BD Mä oon jo heti lauantai aamusta täällä kärkkymässä ylläriä.

(Emmä oikeesti.. Nukun perse homeessa ainaki 3 asti päivällä. ^^' )

Ru-Chan

Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 27

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Pe Marras 30, 2012 2:18 pm

Ja nyt on tosiaan aika korkata Seven Daysin ensimmäisen joulukalenterin eka luukku! ;D

1. luukku

Title: Making some hot chocolate with Gina and Key
Author: Maya
Rating: S
Genre: fluffy
Characters: Gina ja Key

Sakurako Highin kokkikerhon tiloissa soi taustalla iloisia joululauluja ja ikkunasta näki, että ulkona tuprutti lunta. Sää ei niinkään ollut mikään älyttömän kylmä, pakkasta oli vain -4 astetta, mutta lunta tuli siitäkin huolimatta, mikä oli Japanissa aina vähän eksoottisempaa.
Ruskeahiuksinen tyttö hyräili taustalla soivan biisin mukana Petteri Punakuonoa ja sekoitteli kattilassa olevaa maitoa, yrittäen silmä kovana vahtia, ettei se vain palaisi pohjaan. Tytöllä oli yllään pitkähelmainen valkopunaruskearaidallinen villaneulepaita, jossa oli muutama poron kuva, sekä mustat legginsit ja hiuksensa hän oli vetäissyt vähän huolettoman sotkuiselle nutturalle päänsä päälle. Vaatteiden suojana hänellä oli vaaleanpunainen essu.
Kerhon tiloissa ei ollut tytön lisäksi muita ja ne, keillä ei ollut kerhoaktiviteetteja koulun jälkeen, olivat varmasti lähteneet jo asuntolalle. Kokkikerhollakaan ei olisi sinä päivänä ollut tapaamista, mutta Gina oli siitä huolimatta halunnut tulla kokeilemaan paria juttua, joita hän oli miettinyt jo edellisenä iltana.
Pöydällä lieden vieressä oli hieman sekaisessa järjestyksessä mukeja, erilaisia kaakaojauhepaketteja, sokeria, maitopurkkeja ja muuta erikoista.

Gina oli niin keskittynyt puuhaansa, ettei hän huomannut sitä, että joku oli saapunut kerhotiloihin, ennen kuin tämä joku kutsui häntä nimeltä.
"Täällähän sä olet!" Hän kuuli jonkun kajauttavan ja tyttö kohotti katseensa henkilöön, joka käveli nyt häntä kohti. Key. Hymy kohosi tytön kasvoille. Key oli hänen paras ystävänsä.
"Meidänhän piti nähä tänään kirjastossa, etkö sä muista?" Key katsoi tyttöä osittain kysyvä ja osittain ehkä vähän ärtynytkin ilme kasvoillaan. Poika oli hieman hengästynyt, mistä saattoi päätellä, että hän oli ilmeisesti kääntänyt koko koulun ylösalaisin Ginaa etsiessään.
"Ja missä sun puhelin oikein on, mä oon koittanu soittaakin sulle pari kertaa ja laittaa viestiä!"
Nutturapäinen tyttö räpäytti pari kertaa silmiään, ennen kuin hän muisti, että he olivat tosiaan sopineet näkevänsä valinnaisaineiden jälkeen kirjastossa heidän vakionurkkauksessaan, missä heidän oli tarkoitus tehdä viimeisiä isompia koulutehtäviä yhdessä ennen joululomaa. Gina oli täysin unohtanut koko jutun! Hän oli ollut niin innoissaan näistä uusista ideoistaan, joita hän oli välttämättä halunnut päästä kokeilemaan.
"Oh.. Anteeksi! Mä unohdin ihan täysin!" Tytön ilme muuttui silmänräpäyksessä vilpittömän pahoittelevaksi, kun hän pahoitteli kömmähdystään. Olihan hänen tosiaan pitänyt muistaa.
"Noh, eipä tolle enää voi mitään", Key vastasi lopulta - miten hän olisi voinut olla pidempään asiasta nyreissään, kun tyttö katsoi häntä noin vilpittömän pahoitteleva ilme kasvoillaan?

Key lähestyi pöytää, jolle Gina oli levittänyt kaikenlaista, ja poika pysähtyi tytön viereen, jääden kurkistelemaan tämän tekemisiä. Vasta nyt hän tajusi taustalla soivan jouluista musiikkia.
"Mitä sä oikein teet?" Key kysyi, kun hän oli hivenen huvittuneen oloisena seurannut, kuinka Gina sekoitteli raivokkaasti kiehuvaa maitoa, jotta se ei palaisi pohjaan.
"Chai lattea. Mutta tää ei onnistu", tyttö vastasi kuulostaen ja näyttäen jo vähän turhautuneelta, kun hän siirsi kattilan pois kuumalta levyltä.
"Et viittis jäädä auttamaan? Voidaan sit yhessä tehdä niitä koulujuttuja", Gina ehdotti ja katsoi ystäväänsä vetoava katse silmissään. Apu olisi ihan totta tarpeeseen ja olisihan kaakaon juominen paljon mukavampaa hyvän ystävän seurassa, kuin ihan yksinään.
"Kai mä voin", poika vastasi olkiaan kohauttaen. Eipä hänellä ollut mitään sen kummempaa tekemistä, kun hän oli muutenkin pyhittänyt tämän illan Ginan seurassa olemiseen.
"Näytäs niitä ohjeita", Key vaati kiskoessaan vaaleanpunaista essua ylleen.

Vaniljainen kaakao

Tarvitset yhteen annokseen
- maitoa
- kaakaojauhetta
- vanilliinisokeria
- nonparelleja
- vaniljajäätelöä

Kaada mikronkestävä mahdollisimman suuri muki hiukan yli puolilleen maitoa ja lisää haluamasi määrä vanilliinisokeria ja kaakaojauhetta (kannattaa varoa, ettei kaakaosta tule liian makeaa). Lämmitä kaakaota mikron tehojen mukaan puolesta minuutista kahteen. Jos olet oikean makeannälkäinen, lisää pala vaniljajäätelöä kaakaon sekaan ja viimeistele nonparelleilla. Jos odotat hetken ennen juomista, jäätelö sulaa ihanasti kaakaon sekaan.

Suklainen kaakao

- n. 3dl maitoa
- n. 50g tummaa suklaata
- vaahtokarkkeja

Lämmitä maito kiehumispisteeseen liedellä ja sekoita koko ajan reunoja myöten välttääksesi pohjaanpalamisen. Lisää tumma suklaa joukkoon ja laita liesi pois päältä. Sekoita seosta ”jälkilämmöllä” niin kauan kunnes suklaa on kokonaan sulanut maidon joukkoon. Kaada kaakao kuppiin ja viimeistele ihanuus vaahtokarkeilla.

Chilikaakao (Mayan oma resepti!)

- maitoa
- tavallista kaakaojuomajauhetta
- leipomiseen tarkoitettua tummaa kaakaojauhetta
- sokeria
- vanilliinisokeria
- chilijauhetta

Kaada maitoa mikronkestävään mukiin sen verran kuin haluat ja lämmitä se juuri sellaiseksi kuin itse haluat - mitä lämpimämpi, niin sen parempi tietenkin! (Kunhan kieli ei pala ;))
Laita maidon sekaan pari teelusikallista tavallista kaakaojauhetta, sekä saman verran leipomiseen tarkoitettua tummaa kaakaojauhetta ja sekoita hyvin. Lisää sitten vähän tavallista sokeria ja oman maun mukaan myös vanilliinisokeria. Varo kuitenkin ettei kaakaosta tule liian makea!
Ja lopuksi lisää juoman sekaan pieni hyppysellinen chilijauhetta - sitäkin saa laittaa oman maun mukaan, mutta kannattaa ensin laittaa ihan vähän ja ensiksi maistaa ennen kuin laittaa lisää, koska chilijauhe on todella voimakas mauste - varsinkin jälkimaultaan.

Chai Latte

- 5 dl vettä
- 8 ps Lipton Vihreä tee Orientia
- 2 kpl kanelitankoa
- 5 dl maitoa
- 2 rkl sokeria
- 0,3 tl muskottipähkinää
- 2 dl kevytmaitoa maitovaahtoa varten

Kiehauta vesi kattilassa. Ota kattila pois liedeltä ja anna teepussien ja kanelitankojen hautua kannen alla noin 5 minuuttia. Sekoita maito, sokeri ja muskotti paksupohjaisessa kattilassa. Kiehauta seos varovasti. Siivilöi tee ja yhdistä se kuumaan maitoon. Jaa seos neljään mukiin. Valmista seuraavaksi maitovaahto. Kaada kevytmaito kattilaan. Lämmitä maitoa ja sekoita koko ajan voimakkaasti vispilällä kunnes maidosta muodostuu vaahto. Jaa maitovaahto mukeihin ja koristele Chai Latte ripauksella jauhettua kanelia tai muskottia. Nauti juoma kuumana.

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  sienis lähetetty Pe Marras 30, 2012 2:37 pm

aaaaw, mulla oli ollu vähä huono päivä mut tää piristi kyllä ihan kiitettävästi ! ohoho en malta odottaa mitä loput 23 luukkua tuo tullessaan. (:
kiitosta resepteistä, voisin kokeilla ainakin jotain noista jossain välissä (kuten huomenna koska ei mulla muitakaan suunnitelmia oo ku istua koneen ääressä :::D) :3
sienis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Pe Marras 30, 2012 2:43 pm

Hihii, tosi hyvä jos sain piristettyä! Se on tän koko homman tarkoituskin ;D <3

Tekis melkeen mieli läntätä kaikki luukut kerralla tänne, mutta mitäs hauskaa siinä sit olis! :D

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Su Joulu 02, 2012 6:16 am

2. luukku

Tässäpä olisi Seven Daysin ikioman joulukalenterin toinen luukku! :) Tähän luukkuun päätin kerätä jouluista fiilistelymusiikkia, jotta pääsisitte kaikki mahdollisimman hyvin oikeanlaiseen tunnelmaan ;)

Justin Bieber - Mistletoe - Okei, voi olla, että monikaan täällä ei pidä Justin Bieberiä missään arvossa, mutta itse olen aina ollut sitä mieltä, että laulaja se on ihan siinä missä kaikki muutkin. Eli tykkään, mutten mikään suuri fani ole.
Ja tämä biisi on oikeesti näin joulunalla ihan kuuntelemisen arvoinen! Tulee tosi hyvä fiilis ja tykkään tosta musiikkivideon jouluisesta tunnelmasta. <3 Eli kuluttakaa nyt mun mieliksi se pari minuuttia elämästänne ja kuunnelkaa. ^^

Andrea Bocelli - White Christmas - Pakollinen joulufiilistely-biisi.

Walking In The Air - No tän kaikki ainakin tiedätte! :D
Nightwish - Walking In The Air - Tässä toinen versio samasta biisistä. :)

Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You - Tässäkin yksi pakollinen fiilistelybiisi. Ja ah mikä nainen!

Antti Tuisku - Lämmin Lumi Peittää Maan - Tässä onkin muuten varmaan toinen artisti, jota kovin moni ei varmaankaan arvosta, mutta nyt voin myöntää olevani hirrrmuinen fani! Ja koska mä nätisti pyydän, niin oikeesti kuluttakaa se pariminuuttinen elämästänne ja kuunnelkaa ja fiilistelkää. :D

Glee (Kurt&Blaine) - Let It Snow - Glee on yksi mun lempparisarjoista, eli tottakai mun sit piti kaivella teille vähän Blainea ja Kurtia ;D Oikeesti ehkä joku niin söpö pari! Ja heidän esittämänään tämä biisi on kerrassaan loistava.

Alice Cooper - Santa Claus Is Coming To Town - Ja jotta kukaan ei pääsis väittämään, että mulla olis jotenki kauheen lälly maku joulumusiikin suhteen, niin tässä teille vähän rankempaa matskua. :D
Ite oon tästä aina jotenkin tykänny, musta tää on hyvinkin viihdyttävä!

Basshunter - Jingle Bells - Kaikessa loistossaan tää on kyllä yksi parhaimmista joulubiiseistä ikinä! ...tai sit se on vaan toi biitti, mikä saa mun tanssijalan vipattaan... ;D
Mutta tykkään ehdottomasti ja minähän en myönnä kuuntelevani tätä joskus ihan kesälläkin.

Birdy - White Winter Hymnal - Ei ehkä niinkään perinteisen "jouluinen" biisi, mutta mun omasta mielestäni tää kappale on ihan älyttömän kaunis ja Birdyn ääni on jotain niin uskomatonta! Ja kyllä tosta taustalla kuuluvasta musiikista ja Birdyn äänestä tulee sellanen talvisempi fiilis. :)

Chase Coy - December - Sivistän teitä nyt näin muutenkin mun musiikkimausta, eli tässäkin on yksi älyttömän kaunis ja ihana biisi, jota kyllä fiilistelee mielellään esimerkiksi kynttilänvalossa omassa huoneessaan!

From First To Last - X12 Days Of XXXMASX - Ja ettei edelleenkään kukaan pääse tätä mun listaa haukkumaan liian lällyksi, niin tässäpä teille vähän punkimpaa meininkiä! Tätä on itse tullut kuunneltua jo useamman vuoden ajan aina joulukuussa. :D

June - A Wonderful Christmas Time - Koska 'Santa Cause Vol. 2' on äärettömän hieno kokoelma-albumi vähän punkahtavampaa ja rockahtavampaa jouluaiheista musiikkia, niin tässä teille toinen oma suosikki tältä levyltä! :) (Tuo ylempi biisi löytyy siis myös tältä samalta levyltä.)

CH!PZ - Christmas Time Is Here - Tässä on vielä tämmöinen ikivanha suosikki ja edelleen tästä tykkään (myönnän siis olevani vähän teini) :D

Tässäpä oli teille vähän jouluaiheista fiilistelymusaa! Toivottavasti saitte vähän sellasta oikeanlaista fiilistä ja näitä voikin sitten kuunnella koko loppukuun jouluun asti. ;)
Kertokaa toki ja kommentoikaa, että oliko tässä listassa yhtään sellasta biisiä, mikä edes osittain iski tai kuulostaa hyvältä? :) Kiva olisi kuulla, että mikä näistä olisi teidän lemppari, jos olisi pakko valita!

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  sienis lähetetty Su Joulu 02, 2012 1:09 pm

oijoi kiva luukku !

ite en oo mikään kovin iso joulubiisien fani, mutta hyvällä maulla tehdyt, ei niin yliampuvat kappaleet menee. c: iteki tykkään Gleestä ja ah Klaine, tykkäilen tosta versiosta oikein paljon. ♥ (seriously i can't deal with Chris Colfer's voice ;---;) toi Chase Coyn kappale oli tosi nätti myöskin, vois kuunnella useammanki kerran. c:
ja ah, From First To Lastistä tykkään muutenki nii toi kyllä soi ehdottomasti nyt enemmänki ! samaan kategoriaan kuuluu toi Junen biisi myös. :D

kiitos, löytyi hyviä biisejä jouluaaton soittolistaan ! 8D
sienis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Su Joulu 02, 2012 1:57 pm

Kello tosiaan on vasta muutamaa minuuttia vaille puolenyön, mutta lisään tämän seuraavan luukun jo tänne, jotta pääsen itse nukkumaan. + Mulla on ilmeisesti huomenna nettikatkos, enkä tiedä milloin se tarkalleen alkaa/monelta se sitten mahdollisesti loppuu.
Eli jotta nyt varmasti saatte tän seuraavan luukun ajallaan, niin laitan sen tänne jo nyt. Enjoy! ;)

3. luukku

Title: Why do little kids have to be good before Christmas?
Rating: S
Characters: 7-vuotiaat Gyuri ja CL, eli Chaerin

Kaksi vaaleahiuksista tyttöä raahasi yhteistuumin korkeahkoa jakkaraa yläkerran vaatehuonetta kohti, joka oli pullollaan Chaerinin äidin vaatteita ja asusteita laukuista kalliisiin kenkiin. Vaatehuone oli todella tilava ja korkea, lattiasta kattoon täynnä hyllyjä ja tankoja, ja päättäväisesti kaksi polvenkorkuista tyttöä raahasivat jakkaraa erään tietyn hyllyrivistön vierelle.
"Huh, olipa se painava", kaksikosta se hivenen poikamaisempi sanoi. Tällä oli yllään tummat legginsit ja ylisuuri vaalea t-paita ja vaaleat lyhyehköt hiukset sojottivat vähän sinne sun tänne. Otsatukka oli vedetty parilla pinnillä taaksepäin.
"Ootko sä nyt ihan varma, että tää toimii?" se tyttömäisempi osapuoli kysyi vähän epäilevällä äänellä. Hänellä oli yllään prinsessamainen vaaleanpunainen mekko ja kullanruskeat hiukset oli nätisti kahdella letillä.

"Toimii, toimii. Älä huolehdi niin paljoa!" Chaerin vakuutteli suuret silmät innostuksesta tuikkien samalla, kun hän tiiraili leveä hymy huulillaan ylähyllyille päin.
"Pitele hei tästä jakkarasta kiinni, niin mä kiipeän", hän käski ystäväänsä kivutessaan korkeahkon jakkaran päälle seisomaan. Gyuri astui heti lähemmäs, pitäen molemmilla pienillä käsillään lujasti kiinni jakkarasta, ettei se vain keikahtaisi nurin.

Chaerin tarttui erään hyllyn reunasta kiinni, suoristautuen vähän huojuvin jaloin koko täyteen lyhyeen mittaansa jakkaran päälle. Pikkuneidin päättäväinen katse pysyi tiiviisti ylähyllyn suunnalla ja vaikka jakkara oli korkea, se ei kuitenkaan ollut tarpeeksi - jäi muutamasta sentistä kiinni, ettei tyttö saanut silmiään hyllyn kanssa samalle korkeudelle.
Tämä ei kuitenkaan päättäväistä tyttöä lannistanut, vaan tartuttuaan kunnolla hyllyn reunasta kiinni, Chaerin nosti jalkansa kokeilevasti hieman jakkaran yläpuolella olevalle hyllylle.
Lettipäinen Gyuri seurasi suu pienesti raollaan ystävänsä kiipeilyä, eikä hän voinut estää pientä huolestumista nousemasta kasvoilleen, kun Chaerin ryhtyi kiipeilemään hyllyjä pitkin ylöspäin.

Voitonriemuinen hymy levisi kiipeilevän osapuolen kasvoille, kun hän sai kiskottua itsensä ylemmäs niin, että hän näki ylimmälle hyllylle - parin hatun takaa pilkisti punaista ja kultaista kimallusta. Innostunut tylleröinen unohti vahtia tasapainoaan ja hapuillessaan hyllyn sisältöä pienellä kädellään, hänen jalkansa lipsahti hyllyn päältä ja ennen kuin Gyuri ehti väistää alta pois, oli Chaerin jo rymähtänyt kovalla kolinalla ja ryminällä ystävänsä niskaan.
Hetkessä lattialle oli muodostunut lähinnä käsistä ja jaloista koostuva kasa, jonka koko komeutta kruunasi Chaerinin niskaan tipahtanut punaiseen paperiin kääritty ja kultaisella nauhalla koristeltu joululahjapaketti.

Pienet voivottelut keskeytti kiiruhtavat askeleet, jotka kielivät äskeisen ryminän ja kolinan kuuluneen alakertaan saakka. Tytöt ehtivät vilkaista toisiaan silmät suurina, kun jo Chaerinin äidin huolestuneet kasvot häälyivät tyttöjen yläpuolella ja pian tytön isäkin saapui kasvot punoittaen vaatehuoneeseen.
Isä nappasi isohkon lahjapaketin tyttärensä päältä, kun taas Chaerinin äiti ryhtyi huolestuneena tutkimaan tyttöjä haavojen ja kuhmujen varalta.
"Sattuiko sinuun, Chaerin-kulta? Entä Gyuri, oletko kunnossa?" nainen hössötti huolestuneella äänensävyllä.
"Ei sattunut", Chaerin vastasi vähän jurosti, näyttäen hyvinkin pettyneeltä, kun tilanne ei ollutkaan mennyt ihan suunnitelmien mukaan.

Varmistuttuaan tyttöjen olevan kunnossa, muuttui ääni äidin kellossa.
"Miksi sinä ylipäätään kiipeilit tuolla tavalla? Tiedät, että se on vaarallista, eikä joululahjoja muutenkaan saa etsiä etukäteen."
"Ei me niitä oltukaan etsimässä", perheen pikkuneiti juksasi sujuvasti Gyurin purressa viattomasti huultaan siinä hänen vieressään.
"Ai ette vai? No miksikäs tämä paketti sitten tippui sinun päällesi?" isäkin yhtyi äidin tenttaamiseen, saaden molemmat tytöt lehahtamaan punaisiksi hiusrajoja myöten.

"No kun... No kun me vaan haluttiin lainata äidin hattua leikkeihin, mutta mä en ylettänyt siihen kunnolla", Chaerin huijasi silmät kirkkaina katsoessaan vanhempiaan mahdollisimman viattoman näköisenä.
"Minä voin auttaa. Minkä hatun te halusitte?" isä kysyi katsoessaan hattuhyllylle päin. Tytöt vilkaisivat nopeasti hyllylle ja Gyuri reagoi tällä kertaa nopeammin:
"Tuon sinisen", hän sanoi osoittaessaan sulka- ja kimallekoristeltua hattua, joka mies pian ojensikin hänelle.
"Kiitos, isä", Chaerin kiitteli ja nopeasti hän tarttui parasta ystäväänsä kädestä kiinni, yrittäen mahdollisimman nopeasti karata paikalta.
"Ei niin nopeasti", tytön äiti esteli hieman toruva ilme kasvoillaan.
"Chaerin, muistathan mitä tapahtuu, jos joulun alla ei ole kiltisti?"
"Muistan", pikkuneiti mutisi vastaukseksi ja hänen kasvonsa helottivat jälleen punaisina.
"Mitä sitten?"
"Vain kiltit lapset saavat lahjoja ja tuhmat jäävät ihan kokonaan ilman", tyttö mumisi tuskin kuuluvalla äänellä toistaen sitä samaa lausetta, jolla hänen vanhempansa olivat häntä uhkailleet jo parin vuoden ajan aina joulun alla.
"Aivan niin. Nyt voitte mennä leikkimään ja muistakaa olla kiltisti", äiti huikkasi jo poispäin loikkiville tytöille. Chaerin vastasi jotain epämääräistä äitinsä sanoihin, eivätkä tytöt voineet olla riemuitsematta leveiden virneiden kera.

Kaikessa tohinassa he olivat kuin olivatkin onnistuneet näkemään paperin revenneestä kohdasta pilkistävän nurkkauksen Chaerinin lahjasta.

Tehtävä oli suoritettu.

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  sienis lähetetty Su Joulu 02, 2012 2:19 pm

kaksi sanaa: CUTENESS OVERLOAD. ♥ ; A ;
oijoi lisää näitä !
sienis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Ru-Chan lähetetty Su Joulu 02, 2012 10:17 pm

Ooii~

Tuo ensimmäinen luukku oli aivan ihana pätkä. :3 Tuollaisia lisää.. Tulee tosiaan ainakin itselle hyvin jouluinen olo pelkästään tuosta lukemisesta.. Haha.. Very Happy Hassua eikös? :3
Samoni nuo ohjeet ovat hyviä. :> Aijon varmasti kokeilla etenkin talvilomalla noita. :>
Kiitos. <3

Kakkosluukku oli myös todella antoisa ja mielenkiintoinen. (:
Odotan vain että pääsen kuuntelemaan kappaleet rauhassa kotona.
* kyttää kelloa *
Joko mennään kotiin? :<

Ru-Chan

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Parkkim-chan lähetetty Ma Joulu 03, 2012 4:35 am

Aww... <3 tuttu tilanne : D lapsena aina yritti saada lahjat selville etukäteen.
Parkkim-chan

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Ma Joulu 03, 2012 9:28 pm

Ooiii, kiitos ihanista kommenteista! <3 :DD Lämmittää mieltä kummasti. ^^

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Ma Joulu 03, 2012 9:30 pm

4. luukku

Jouluperinteet ja parhaimmat joulumuistot

Jouluun on enää kaksikymmentä yötä! Ja sen kunniaksi ajattelin, että voitaisiin vähän jakaa keskenämme Seven Daysin pelaajien jouluperinteitä ja hyviä muistoja vuosien varrelta. Jokaisella perheellä on varmasti ihan omat jouluperinteet, joita noudatetaan sitten vuodesta toiseen ja mä tosiaan ajattelin, että olisi hirmu mukava kuulla minkälaista joulua teidän perheissä vietetään. :)

Onko teillä tapana kokoontua koko perheen kesken ihan vain kotiin joulua viettämään vai kenties mennä koko suvun voimin isovanhempien luokse? Kuuluuko teidän jouluperinteisiin pulkkamäki, kierros haudoilla, joulukirkko, yhdessä jouluohjelmien katsominen telkkarista tai joulusauna?
Ja noista parhaimmista joulumuistoista; onko teille painunut mieleen jokin erityisen mukava juttu tai hauska kommellus joltain aikaisemmalta joululta? :D

Mä voisin itse vaikka aloittaa kertomalla meidän perinteisestä joulusta.
Me kokoonnutaan aina oman perheen voimin meille kotiin - tosin isosisko perheineen ei ole enää aikoihin ollut mukana, koska heillä on oma perhe ja matkustusjärjestelmät olisivat liian vaikeita, kun he ovat eläimille allergisia ja meiltä löytyy aina joulun aikaan neljä kissaa ja koira ja tänä vuonna myös hamsteri. (Omistan siis kaksi kissaa ja kun menen pidemmälle lomalle vanhempieni luokse, niin kissat ovat mukana ja tänä vuonna myös Mauri-hamsteri on osa meidän perhettä!)
Mutta vaikka isosiskoni perheineen ei pääsekään mukaan, niin kyllä meitä silti on ihan tarpeeksi - vanhempani, isoveljeni, kaksi pikkusiskoa, minä ja luultavasti tänä vuonna myös mun tyttöystävä.

Meillä on aina tapana koristella joulukuusi jo päivää tai paria ennen jouluaattoa, eli meillä ei ole sitä ns. "perinteistä" joulukuusen koristelua jouluaattona. Me ollaan joka vuosi koristeltu joulukuusi yhdessä mun pikkusiskojen kanssa ja varmasti tehdään niin tänäkin vuonna. Pienenä meillä oli aina vähän kränää siitä, että kuka saa laittaa kilisevän pienen joulukellon kuuseen, koska sitä oli vain yksi ja meitä kolme. :D Pakolliset pienet kränät aina tuosta samasta joulukellosta!
Mutta itse jouluaattona me aina nuorimman siskoni ja äitini kanssa herätään aika aikasin katsomaan Joulupukin kuumaa linjaa ja muita jouluohjelmia. Se on ihan pakollista! Muutamana jouluna tosin en ole jaksanut herätä ihan just heti silloin kun piirretyt on alkanut, mutta aina olen ainakin puolet niistä nähnyt. :D Tänä jouluna yritän herätä mahdollisimman aikasin! Mun omasta mielestä jouluaattoa ei muutenkaan ole tarkoitettu nukkumiseen, vaan silloin olisi tarkoitus yrittää nousta mahdollisimman aikaisin.

Siinä piirrettyjen ja muiden hyvien ohjelmien lomassa mulla on aina ollu tapana juoda glögiä/kahvia ja syödä suklaata ja samalla avata kaikki kavereilta saadut lahjat. Siinä sitten tulee samalla pistettyä kiitos-tekstareita kaikille ja naureskeltua yleensä tosi osuville ja mukaville pienille lahjoille. :D
Aamupäivä on meillä yleensä tosi rauhallinen ja kiireetön, kinkku paistuu vielä viimesiä hetkiä uunissa ja kenelläkään ei oo kiire minnekään. Eli kaikinpuolin tosi mukava ja itte ainakin oon nyt aikuisempana ruvennut arvostamaan sitä kiireettömyyttä ja leppoisaa tunnelmaa, kun taas lapsena lähinnä odotti niitä lahjoja.

Siinä kun aamupäivä alkaa vaihtumaan päivään ja iltapäivään, niin meillä aletaan yleensä valmistella jouluruokaa - lähes kaikki on tottakai tehty jo etukäteen valmiiksi, mutta ruokia pitää kuitenkin lämmittää. Meillä on aina tosi nätisti katettu ruokapöytä joulunpunaisen pöytäliinan kera ja itse ruuat on yleensä keittiön puolella katettuna "seisovan pöydän" tyyliin, josta jokainen voi hakea ruokaa juuri sen verran kuin itse haluaa.
Meillä on aina ollut tapana pukeutua nätisti ja ehkä vähän laittaa tukkaa ja meikkiä jouluruokailua varten - itse varsinkin olen hiuksiani laittanut ja vähän meikannut (lähinnä sitä varten, että äiti haluaa aina jossain vaiheessa ottaa valokuvia :DD).
Ruokailu on aina tosi lepposaa ja mukavaa, ruuat on loistavia - rakastan jouluruokaa ihan ylikaiken <3 - ja meillä on yleensä tosi lämminhenkiset keskustelutkin siinä ruokapöydän ääressä.

Ruokailun jälkeen on aina sellanen parin tunnin hetki, jolloin jokainen tekee vähän sitä mitä itse haluaa - mulla itselläni kun ei enää ole omaa huonetta tuolla vanhempien luona, vaan asustelen vierashuoneessa ja koska siellä ei oikeastaan ole mitään tekemistä, niin viime vuonna huomasin istuvani tosi paljon telkkarin ääressä ja juttelin mun isoveljen ja äidin kanssa. Kävin myös tasaisin väliajoin häiritsemässä pikkusiskojani heidän huoneissaan. :D
Sen parituntisen jälkeen me yleensä kokoonnutaan yhdessä olohuoneeseen lahjoja jakamaan. Ennen lahjojen jakamista äiti tosin on joka vuosi halunnut meistä sisaruksista yhteisen valokuvan joulukuusen edessä. Siis joka ikinen vuosi siitä asti kuin vain muistan - ja ennen sitäkin! Mulla on valokuvia siitä, kun olen itse ollut ihan vauva ja olen näissä kuvissa ollut isosisaruksieni kanssa. :)
Ja vieläkin tuo valokuvaperinne on voimassa.

Sitten päästäänkin niihin lahjoihin! Kun me oltiin pienempiä, niin meillä oli tapana, että jokainen vuorotellen meistä nuorimmaisista sai halutessaan pukeutua Joulupukiksi ja jakaa lahjat ja meistä se oli silloin oikeasti ihan hauskaa. Nyt kun ollaan jo sen verran isoja, niin nuo nuorimmaiset on yleensä sit leikkineet joulutonttuja ja kiltisti jakaneet lahjat jokaiselle.
Ja meidän perheessähän noita lahjoja onkin sit viime vuosina ollutkin tosi paljon ja jokaista muistetaan niin eläimistä lähtien. :D
Onhan se vähän huvittavaa, että jokaiselle lemmikille on oma paketti. Mutta niin meillä on aina ollut ja tulee varmasti olemaan tulevaisuudessakin.
Kun kaikki lahjat on jaettu oikeille omistajilleen, niin sitten alkaakin se hauskin osa! Nimittäin niiden avaaminen. ;) Se tapahtuu meillä yleensä suht hitaanpuoleisesti, kun jokaisen avatun lahjan jälkeen pitää vuolaasti kiitellä sen ostanutta - musta ainakin on kiva antaa kiitosta, varsinkin kun yleensä saan aina kaikilta sisaruksiltanikin todella kivoja lahjoja, joille on aina jotain käyttöä.
Ja musta on hirveän mukavaa seurata uteliaana vierestä, että mitä kukakin tykkää mun hankkimista lahjoista. :D

Lahjojen avaamisen jälkeen jokainen pikkuhiljaa kaikessa rauhassa raahaa omat lahjansa omiin huoneisiinsa - mun ja isoveljeni tapauksessa tosin vierashuoneisiin. :D
Ja koska en sitä omaa huonetta tosiaan tuolla enää omista, niin viime jouluna nautiskelinkin illasta sitten vanhempieni seurassa. Oli todella mukavaa ja ihan oikeasti nautin olostani. Viime joulu tuntui muutenkin ihan täydellisestä - ehkä se tosiaan johtui siitä, että se oli ensimmäinen joulu niin, että olin viime kesänä muuttanut pois kotoa ja piti matkustaa jouluksi porukoiden luokse. :)
Tykkäsin kuitenkin ja innolla odotan tätäkin joulua. <3

Ihan illalla me sitten käydään joulusaunassa, mikä on itsessään joka vuosi todella rentouttava kokemus. Äiti on aina laittanut saunaan muutaman "saunatonttu"-koristeen ja löylyveteen on sekoitettu jotakin tuoksuvaa ainetta - en ihan tarkalleen vieläkään tiedä, että mitä se on - joka tuoksuu vähän eukalyptukselta ja mintulta. Mun mielestä todella hyvä ja jouluinen tuoksu, jota voikin sitten pidempään siellä saunan lauteilla haistella. :)
Loppuilta meneekin sitten jokaisen kohdalla siten, että tehdään sitä mitä itse halutaan ja välillä käydään rohmuamassa jääkaapista kinkkua ja riisipiirakoita sekä muita jouluherkkuja. ;)

Ja mulla on vielä yksi jouluperinne, mutta se ei varsinaisesti liity itse jouluaattoon. Mulla on aina joululomalla tapana lukea Harry Pottereita! Ne vaan kuuluu niin täysin mun jouluun ja saan niistä ihan täydellisen joulutunnelman!
Ei ole joulua ilman Harry Potter-kirjoja ja jouluisia Potter-ficcejä. :D

Mä nyt annoin teille aika tarkan kuvauksen meidän joulusta ja jouluperinteistä, teidän ei tosiaan välttämättä tarvitse ihan näin tarkkaan kertoa, ellette itse halua. :D Kertokaa sen verran kuin haluatte, mutta olis tosiaan tosi ihanaa, jos kaikki kertoisi edes jotain!
Ja jakakaa toki teidän omia "jouluperinteitä", että mitä teidän jouluun noin niin kuin muuten kuuluu. Kun Harry Potter on ihan pakollinen juttu Mayan joulussa, niin mites on teidän laita? :D

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Ru-Chan lähetetty Ma Joulu 03, 2012 11:31 pm

Aivan ihania nuo 3 ja 4 luukku. Smile
3. luukku toi tosiaan myös oman lapsuuteni mieleen. :> sain aina kanssa äidiltä hyvin tuimat ilmeet, jos jäin kiinni lahjojen kurkinnasta.. Heh. Very Happy Ja sama sana toistui myös meillä.. '' Jos ei ole kiltisti, niin joulupukki ei tuo yhtään lahjaa. '' Se oli aina niin huvittavaa. Smile Etenkin sitten kun ei enään juurikaan pukkiin uskonut. Heh..

Mutta... Jouluperinteistä... Tässä on meidän jouluperinteestä.. ^^'

Koristelemme kuusen yleensä myös pari päivää ennen kuin virallinen jouluaatto on, joskus tosin edellisenä iltana vasta. Mutta... Joulukuun alussa alkaa se itse valmistautuminen jouluaattoon. Smile Silloin aloitamme koristelemaan taloa erilaisin valoin ja joulukoristein. Meillä on koko talo kuin yksi iso joulukuusi.. Valoja vilkkuu ja välkkuu sisällä kuin myös ulkona. Smile Rakastan sitä. etenkin näin pimeällä kun ei ole juurikaan muuta valoa kuin valkoinen hanki.
On kiva tulla kotiin kun koko talo valaisee pimeyttä pois ympäriltään.
Joulukuusenhan me myös haemme jo ehkä noin viikkoa ehkä jopa kaksi viikkoa ennen aattoa maalta.. Siis meidän isän ömm... Nyt unohtui.. Taisi olla meidän isän isän veljen luota.. Jos nyt oikein muistin.. :> Hän asustelee maalla tuolla mäntyharjulla. :> Siellä käymme myös ennen joulua toivottamassa hyvät joulut ja veimässä lahjat ja sieltä tuomme sitten kuusen mukanamme. :> Saamme itse valita kuusemme sieltä metsästä ja jopa itse sahata sen :> Heh.. Olen myös itse ottanut omaan huoneeseeni pikku kuusen. :> Ja sen myös itse aina sahannut.. ollut joka vuotinen perinne minulle. ^^' Ja jatkuu edelleen. Very Happy

Noh kun kuuset ja muut ovat saapuneet kotiin... Kun jouluaatto koittaa...
Meille kerääntyy kaikkia.. Meitä on yleensä aina ollut minä, vanhempani, pikkuveli ja pikkusisko, äidin vanhemmat ja äidin veli ja hänen naisystävänsä.
Että ihan kiva poppoo.. Sekä tietysti meidän kaksi karvaturri koirulia ja mummon karvakorva koira.
Että ei meiltä ainakaan porukkaa puutu.. Heh. Smile

Aamu menee piirrettyjä seuratessa tukka pystyssä ja todella lämpimät yövaatteet päällä. :3 Aivan ihanaa.
Mutta emme juurikaan tee mitään erityistä muuta.
Iltamme alkaa kun kaikki saapuu siinä 4 pintaan meille.. Olemme noin tunnin niin että jokainen tekee mitä lystää ja ihmettelee. Yleensä me kaikki hajaannumme omiin huoneisiimme tekemään jotakin. Mutta aikuiset, kuten minäkin istutaan yleensä olohuoneessa ja puhellaan niitä näitä ja tuijotetaan televisiota.
Meidän jouluruokamme alkaa viiden maissa, koska papalla on diabetes ja hänen on syötävä tietyin ajoin, joten ruokakin on siirtynyt sitten viideksi.
Pöytämme on todella koreaksi pistetty, ja kuten myös meillä sitä koristaa iso punainen pöytäliina ja siinä pienet joulukoristeet. Ruoka haetaan keittiön puolelta pöydiltä, jotka on myös todella koreaksi pistettu. :> Ruokia on monta erisorttia ja kaikille löytyy jotakin syötävää. :> Perheeseeni kuuluu nääs pari nirppanokkaa, jotka ei kaikkea suuhunsa pistä.. ( En ole minä vaan pikkusisarukseni Very Happy )
Ruokailun käynnistyttyä, yleensä ''me'' aikuiset istumme pöydän äärellä ja sisarukseni saavat sitten vallata toisen sohvista ja syödä sen ääressä. Ruoasta nautimme yleensä sen tunnin verran, jos enemmänkin.
Kun kaikilla on kylläinen killi, siirrymme valtaamaan sohvat, joilla sitten sulattelemme ruokaa hyvissä mielin. Alkoholiakin hieman maistellaan aikuisten kesken hieman, mutta ei suinkaan mitään kännejä vedetä. Surprised

Parin tunnin loikoilun päätteeksi sisälle alkaa tulvimaan isoja kasseja lahjoja ja yleensä ne peittävätkin lähes täydellisesti koko olohuoneen lattian.. kyllä.. Meillä on ollut nyt joka vuosi todella paljon lahjoja, vaikka meillä ei kuitenkaan ole mitään lapsia enään.. ( nuorin siis jo 14 vuotta )
Mutta, kun sukumme on ollut aina niin kova hamstraamaan joululahjoja. Very Happy Joten.. Niitä löytyy.. Huhhu..
Yleensä minä olen jakanut lahjoja sisarusteni kanssa ja se perinne taitaa vielä jatkua jonkun aikaa. (: Rakastan sitä.
Kun lahjat on saatu jaettua, jokainen pakenee omaan ''nurkkaansa'' lahjojensa kanssa ja availee ne kaikessa rauhassa.. Vasta sitten kun lahjat on jaettu jokainen kiertelee muiden luona ihailemassa mitä kukakin on saanut. (: Olen todella utelias ihminen ja se myös joskus risoo aika vimmatusti. Very Happy

Lahjahössötyksen yli kun päästään, hetki taas istuskellaan ja puhutaan, kunnes sitten jokainen lähtee omille teilleen ( tarkoittaen siis omiin koteihin ) Vain meidän perhe jää aloilleen ja silloin alkaa vasta se ihana hupi!
Yleensä me päädymme katsomaan elokuvia ja syömään suklaata niin että huono olo iskee.. ( yllätys)
Myös vaatteet vaihtuvat äkisti rennompiin kotivaatteisiin ja lämpösiin tossuihin. Nautimme joulun rauhasta ja hiljaisuudesta ja yleensä kun saamme jouluna jonkin dvd:n niin sen katsomisesta. (:

Siinä nyt oli hyvin karvas.. ja kynitty joulumme lyhykäisyydessään. (:
Minulla ei itselläni juurikaan ole mitään erityistä mitä teen jouluna, mutta rakastan sitä kun saan nukkua todella pitkään ja se kuinka jouluna on niin rauhallista.. Etenkin meillä kotona.. Mieli lepää (:

Ru-Chan

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Parkkim-chan lähetetty Ti Joulu 04, 2012 2:59 am

Kirjoititpa pitkän luukun Maya! o.o

No siis meillä ei nyt ole hirveitä perinteitä, mutta kuitenkin yleensä tapana käydä jouluaaton aamuna kiertelemässä tuttujen luona toivottamassa hyvät joulut ja juomassa glögiä jne.
Ja tietty syöminen yhdessä ja LAHJOJEN AVAAMINEN! Ja nyt kolmatta kertaa (?) olisi tarkoitus koota yksi palapeli, jossa on öö... 500 palaa muistaakseni. Aloitamme kokoamisen yleensä jouluaattona ja melkein aina ollaan saatu ennen loppiaista valmiiksi : D Siinä kun on yksi jättimäinen kohta joka on kokonaan keltainen niin joutuu aina jokaista palaa sovittamaan, ennen kuin löytää oikean!
Ollaan koristeltu kuusi ja kaikkea. Ei oikeastaan mitään kovin kummoisia perinteitä ole ollut ihan perus jutut, mutta ne on ihan kivoja : D
Parkkim-chan

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  sienis lähetetty Ti Joulu 04, 2012 11:36 am

meillä ei nyt kamalasti jouluperinteitä ole, lähinnä kaikki Joulupukin kuumalinjan katselut ja sen sellaiset. :D meilläki herätään aina silloin jouluaattona mahollisimman aikaisin, ja se taitaaki olla tyyliin ainoa päivä vuodessa jolloin mun oikeesti tekee mieli herätä siihe aikaa. XD meillä koristellaan kuusi aina silloin aamulla, vaikka en tiiä onko se ihan paras aika ku kaikki on ihan puolinukuksissa suurinpiirtein ja laittaa niitä koristeita minne sattuu. :::D

äidinäiti tulee yleensä jouluna meille siinä keskipäivällä ja lähtee vasta aika myöhään illalla. ei meillä yleensä oo sitten muita ku perheenjäsenet, ja tänä vuonna mahollisesti veljen tyttöystävä. mummun koiraki tulee ehkäpä tänä vuonna (kuusi-parka, kaks kissaa ja koira, ei ihan paras yhdistelmä :D). c: jouluruoka syödään siinä neljän-viiden aikoihin, ja sen jälkeen ihmiset alkaa mennä vuorotellen saunaan. sitte istuskellaan jonku aikaa olohuoneessa telkkaria kattoen ja keskustellen yms, ja yleensä joulupukki (totta kai meillä käy joulupukki !) tulee yleensä siinä seittemän tai kaheksan maissa. c: call me childish, mut lahjojen jakaminen ja avaaminen on ihan parasta ! varsinki ku huomaa että on saanu jotain mitä on toivonu tosi kovasti. (: lemmikeilleki on aina jokaiselle ainaki yksi lahja. c: sitte ku lahjat on avattu ja niitä on ihasteltu tarpeeksi, kaikki valuu vähitellen omiin huoneisiinsa ja yleensä ne lahjapaperit siivotaan sitte vasta seuraavana päivänä, antaa kissojen leikkiä niillä. :D
sienis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Ti Joulu 04, 2012 2:06 pm

Ooiii, tosi kiva kuulla juttuja teidän jouluista! Tulee hirvee joulufiilis, kun noita juttuja lukee. :D ah, i do like <3

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Ti Joulu 04, 2012 2:11 pm

Ja nyt on taas aika seuraavan luukkusen! Nauttikaa :D (Näitä minitarinoita on ihan älyttömän kivaa kirjottaa, hohohoo.)

5. luukku

Title: I've been really good, I swear.
Rating: K-7
Pairing: Takeru/Heechul

Joulukuu oli pyörähtänyt käyntiin kuin huomaamattaan ja pienen pakkasen mukana tullut kuura oli peittänyt maan auringonvalossa kimaltelevalla verhollaan. Lyhyehkö nuorukainen oli kiskonut ison vihreämustaraidallisen villapipon päähän, josta roikkui molemmilta puolilta pörröiset tupsut. Vaikka poika olikin melko pienikokoinen, niin hän kyllä kompensoi sitä varsin näyttävästi värikkäällä vaatetuksellaan, eikä tämä todellakaan uponnut massaan siinä katua pitkin eteenpäin kulkiessaan.
Takeru oli pukenut ylleen paksun ja värikkään printtikuvioisen hupparin, sekä seeprakuvioiset löysähköt housut ja neonvihreillä kengännauhoilla koristellut lenkkarit. Poika käveli jouluvalojen koristamaa katua eteenpäin, katsomatta lainkaan eteensä ja siitä syystä pari mummoa joutui paheksuvan katseen kera väistämään nuorukaista. Käsissään hänellä oli hieman ruttaantunut paperi, johon oli listattu asioita ja lähestulkoon kaikkien kohtalle oli vedetty hyväksyvä rasti sen merkiksi, että nämä asiat oli jo suoritettu.

Takeru ei ehkä niinkään uskonut siihen, että ylimalkaisella kiltillä käytöksellä juuri ennen joulua oli suurta merkistystä lahjojen saamisen kannalta, mutta edellisellä viikolla poika oli tylsyyksissään löytänyt eräältä nettisivulta pienen listan, jonka kohtia noudattamalla saattoi olla jotain vaikutusta vuoden lahjasaaliiseen - ja jos ei muuta, niin ainakin sai läheisilleen hyvän mielen toteuttamalla näitä listassa mainittuja asioita.
Takeru oli tosiaan jo suorittanut lähestulkoon kaikki listassa mainitut asiat, mutta oli vielä yksi tehtävä, joka aiheutti pojalle päänvaivaa.
'Osta ihastuksellesi suklaata.'
Nuorukainen oli heti tullut ajatelleeksi omaa luokanvalvojaansa, minkä kai sinällään olisi pitänyt olla jollain tapaa huolestuttavaa. Ensinnäkin, mies oli tosiaan hänen luokanvalvojansa. Ja toiseksi, heillä oli tuota ikäeroakin ihan kiitettävästi. Ja viimeiseksi, mitä Heechul siitä ajattelisi, jos hän ihan oikeasti vain kiikuttaisi tälle lahjaksi rasiallisen suklaata?
Takeru oli jonkun aikaa sitten huomannut Heechulin ihan uusin silmin ja äidinkielen tunnit olivatkin siitä lähtien suureksi osaksi kuluneet miestä tuijotellessa ja pieniäkin yksityiskohtia mieleen painaessa. Tummatukkainen mies oli todentotta hyvin komea ja oli ihme, jos tällä ei ollut hirveä liuta ihailijoita oppilaidenkin keskuudessa - eli miksi ihmeessä mies kiinnittäisi Takeruun yhtään sen enempää huomiota, kuin oli pakko?

Pieni huokaus pääsi karkaamaan pojan huulilta. Oli epätavallista nähdä yleensä niin ylivilkas ja äänekäs nuorukainen näinkin epävarmana ja mietteliäänä. Harvemmin poika ylipäätään mietti mitään näin tarkkaan etukäteen, vaan yleensä hän toimi ensin ja ajatteli vasta sen jälkeen - jos siis ylipäätään ajatteli ollenkaan. Eikä kyse todellakaan ollut siitä, etteikö Takeru olisi uskaltanut ostaa luokanvalvojalleen suklaata, vaan pikemminkin kyse oli siitä, että poika halusi sen merkitsevän jotain.

Lopulta poika kuitenkin päätyi astumaan sisälle pieneen lämpöä ja hyviä tuoksuja hehkuvaan suklaapuotiin, jonka edustalla hän oli kävellyt edestakaisin hetken aikaa.
Kun hän oli kerran tälle linjalle lähtenyt, niin perääntyminen ei enää auttaisi - hän halusi saada listan kunnialla loppuun.

Tummakutrinen mies istuskeli lämpimässä ja hyvin jouluisesti koristellussa lempikahvilassaan vakiopöydässään eräässä nurkassa ikkunan vieressä. Oli viihdyttävää ja omalla tavallaan rentouttavaa siemailla suklaavivahteista kahvia ja samalla seurata ikkunasta pienessä pakkasessa liikkuvia joulunajasta nauttivia ihmisiä, jotka kävelivät siitä ikkunan ohitse pimenevässä illassa katulamppujen loisteessa. Kello ei oikeastaan edes ollut vielä niin kovin paljoa, mutta auringon näyttäytyessä talvella tavallista vähemmän, pimeä tuli normaalia aikaisemmin.
Heechul kuuli kahvilan ulko-oven kellon kilahtavan sen merkiksi, että uusi asiakas oli astellut pienestä lumipyrystä pienen kahvilan lämpöön, mutta mies oli sen verran keskittynyt ikkunasta ulos tuijotteluun, ettei hän edes kääntänyt katsettaan vilkaistakseen oven suuntaan, vaikka normaalisti juurikin niin utelias mies olisi tehnyt.

Mies sai kuitenkin yllättyä, kun hän kuuli askelten lähestyvän itseään ja lopulta pysähtyvän hänen vierelleen. Hän kohotti katseensa ikkunan suunnasta ja näki tuttujen kasvojen pilkistävän värikkään pipon alta. Takeru. Yksi hänen oppilaistaan.
Heechul ei tiennyt oliko hän enemmän yllättynyt siitä, että hän ylipäätään törmäsi näin sattumalta vapaa-ajalla oppilaaseensa vai siitä, että tämä oli suoraan saapunut hänen luokseen kahvilaan astuttuaan. Ikään kuin tämä olisi tiennyt hänen olevan siellä.
"Moi", poika tervehti häntä ehkä hivenen hengästyneen oloisesti.
"No moi vaan, mitäs sä täällä teet?" Heechul vastasi itselleen ominaisella tyylillä, eli varsin hyväntuulisesti, vaikka mies olikin edelleen hieman yllättynyt tästä.

"Mulla on sulle lahja", Takeru sanoi, ilmaisten kai näin syyn sille, että mitä hän siellä teki, ja ojentaen samalla pienen ja sievän joulunpunaisen paperipussin paikallaan istuvalle miehelle.
"Ole hyvä."
Jos tummakutrinen mies ei vielä hetkeä aikaisemmin ollut tarpeeksi yllättynyt, niin viimeistään tässä vaiheessa hän oli ihan totaalisen yllätetty. Lahja? Hänelle? Miksi? Kysymykset pyörivät miehen mielessä samalla, kun hän otti paperipussin vastaan.
"Avaa se."
Miehen pitkät sormet toimivat ennen kuin hän ehti edes kunnolla rekisteröidä oppilaansa sanoja - kaipa hän oli vain luonnostaan niin utelias, että vaikka tilanne oli kuinka yllättävä tahansa, hän osasi kuitenkin reagoda luonteelleen vaistomaisella tavalla. Punaisen paperipussin kiinniteipattu reuna aukesi näppärästi taitavien sormien käsittelyssä ja pussin sisältä kohosi pehmeä suklainen tuoksu. Ja kurkistettuaan pussin sisältöä, Heechul sai todeta arvauksensa oikeaksi.
Mieheltä kesti hetki tajuta, että mistä tässä kaikessa oikein oli kyse, mutta kun kyse oli kuitenkin Heechulista, osasi hän varsin nopeasti loksauttaa palat oikeille paikoilleen, eikä mies voinut estää pientä naurahdusta karkaamasta huuliltaan.
"Vai että suklaata", mies tokaisi ehkä hivenen leikittelevä hymynpoikanen huulillaan, kun hän työnsi kätensä pussiin napatakseen yhden sydämenmuotoisen suklaapalan käteensä ja työntäen sen suuhunsa. Suklaa suorastaan suli hänen suuhunsa ja sen pehmeä maku hiveli makunystyröitä kahvin jäljiltä.

Tummakutrinen mies ehti vain nuolaista huuliaan, kun hän tunsi viileiden huulien painautuvan omiaan vasten. Kaikki ne jouluvalot ja joka puolelta tulviva musiikki olivat ilmeisesti saaneet Heechulin pään pehmenemään sen verran, että hän vastasi oppilaansa suudelmaan ilman epäröintiä.
Kun suudelma lopulta päättyi, ei Heechul voinut estää hyväntuulista virnettä kohoamasta huulilleen, kun hän katsoi edessään seisovaa nuorukaista, joka hymyili hänelle silmät ilkikurisesti tuikkien.
"Kiitos lahjasta, nuoriherra Miyamoto."

[ ] hymyile ja tervehdi bussikuskia
[ ] hiero jonkun läheisesi niskoja
[ ] siivoa keittiön pöytä ja tiskipöytä ennen vanhempiesi kotiintuloa (tämä tepsii!)
[ ] vie roskat vapaaehtoisesti
[ ] siivoa vapaaehtoisesti
[ ] kehu koulukaveria/työkaveria
[ ] keksi itsestäsi 5 hyvää puolta
[ ] tee joulukortti jollekulle
[ ] kommentoi kaverin Facebook-kuvaa taikka blogia
[ ] tee iltapalaa koko perheelle
[ ] käy kaupassa vapaaehtoisesti
[ ] osta ihastuksellesi suklaata
[ ] soita isovanhemmille tai serkuille
[ ] lähde pulkkamäkeen lapsen kanssa
[ ] anna vanhemman ihmisen mennä ennen sinua kaupan/bussin ovista
[ ] hymyile

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  sienis lähetetty Ti Joulu 04, 2012 3:51 pm

awww, suloinen tarina ! >u< voin vaan kuvitella kuinka hauskaa sulla on leikkiä muiden hahmojen kanssa. ::D
voisin tosiaan koittaa ottaa ton listan nyt joulun alla täytettäväks, tai sitte vaa käyttäytyä yleisesti ottaen paremmin ja tehdä enemmän kotitöitä yms. 8D tuppaa laiskuus iskemään, oon jo ihan lomafiiliksissä eikä jaksais tehdä oikein mitään. :'D
sienis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Ru-Chan lähetetty Ti Joulu 04, 2012 10:24 pm

Aw.. Ihana tarina. :>
Toi oli kyllä hyvä että tuli muidenkin pelaajien hahmoja käytettyä. :> Tekee noista tarinoista mielenkiintosia ^^'
Kun saa lukea millaisella näkökulmalla sinä niillä pelaat. :> Aivan loistava!

Ru-Chan

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Maya lähetetty Ti Joulu 04, 2012 11:05 pm

Hihii, tosi kiva kun tykkäätte! :D Joo, tässä luukussa mä ajattelin just muistuttaa, että joulun alla kannattaa tosiaan kiinnittää enempi huomiota omaan käyttäytymiseen ja muiden huomioon ottamiseen. :)
Ja oli tosiaan kiva päästä muidenkin hahmoilla "pelaamaan" :D

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Parkkim-chan lähetetty Ke Joulu 05, 2012 6:22 am

Awwwwwwwwwwww... <3
En kait muuta voi sanoa. Koulussakin kaikki varmaan katsoi mua pitkään kun awww'ittelin tätä lukiessani siellä <3
Parkkim-chan

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla: